Gedaan met laden. U bevindt zich op: De virtuele assistent Goedgekeurde projecten

De virtuele assistent

Thematisch project • Innovatieve dienstverlening
In uitvoering

Voor burgers biedt deze innovatieve aanpak de mogelijkheid om 24/7 zeer eenvoudig informatie, diensten of producten bij hun stad op te vragen door gebruik te maken van 1 toegangspoort die via diverse kanalen ter beschikking wordt gesteld door een achterliggende technologische combinatie van artificiële intelligentie en chatbot-technologie.

Initiatiefnemers
Anzegem, Avelgem, Deerlijk, Harelbeke, Kortrijk, Kuurne, Lendelede, Menen, Spiere-Helkijn, Waregem, Wervik, Wevelgem, Zwevegem
Penhouder
Kortrijk
Projectoproep
Oproep 2
Toegekend budget
426.660,46 euro

De nieuwe virtuele assistent op de website van Kortrijk beantwoordt voortaan vragen van burgers op basis van artificiële intelligentie. Het gaat om de 1e AI-ondersteunde chatbot op een Vlaamse gemeentelijke website. De assistent wordt steeds slimmer en kan zijn antwoorden steeds verder verfijnen. Burgers krijgen dus heel snel de klok rond een antwoord op de vragen, voorstellen en opmerkingen die ze via de website indienen. Ze kunnen ook 24 uur op 24 meldingen indienen die onmiddellijk in de 1777-software geregistreerd worden. Deze lancering is een belangrijke mijlpaal voor dit GzG-project, al heeft het consortium rond Kortrijk nog heel wat vervolgstappen in petto om de virtuele assistent te laten uitgroeien tot dé laagdrempelige digitale toegangspoort voor burgers.

De Virtuele Assistent kaapte de ‘gouden bit’-award weg, de prijs uitgereikt door V-ICT-OR aan lokale overheden of administraties die dankzij slim ingezette IT het verschil maken voor hun klanten. Proficiat aan Kortrijk en partners!

Hieronder de oorspronkelijke aanvraagdocumenten uit het subsidiedossier. De aanpak van het project kan aangepast en verfijnd worden op basis van nieuwe inzichten opgedaan tijdens het projectverloop. Voor de actuele stand van zaken, gelieve contact op te nemen met het projectteam.