Gedaan met laden. U bevindt zich op: Bekendmakingscampagne Duurzaam werkgeverschap

Bekendmakingscampagne

In de ‘war for talent’ is de perceptie die werknemers en potentiële kandidaten van een bestuur als werkgever hebben van essentieel belang. ‘Employer branding’ speelt daarbij een cruciale rol. Het biedt hen de mogelijkheid om actief de perceptie van de organisatie vorm te geven, te versterken en te bestendigen. De bekendmakingscampagne (“employer branding”-campagne) zal de lokale en provinciale sector als werkgever in de kijker zetten.

De campagne bestaat uit 3 fases:

  1. onderzoeksfase
  2. opmaak campagneplan en ondersteuningsmateriaal voor lokale besturen
  3. uitrol campagneplan.

Tijdens de onderzoeksfase winnen we informatie in bij lokale en provinciale besturen om een duidelijk beeld te krijgen over de sector. Dankzij intakegesprekken en focusgroepen krijgen we inzicht in de factoren die van deze besturen aantrekkelijke werkgevers maken.

Intakegesprekken

De intakegesprekken worden gehouden met HR-verantwoordelijken of personeelsdeskundigen. Samen met hen praten we over het werken bij een lokaal bestuur. Zij stellen ook 2 à 3 personeelsleden voor uit hun bestuur om deel te nemen aan de focusgroepen.

Focusgroepen

In totaal zijn er 3 focusgroepen van elk 8 à 10 personen. Deze focusgroepen bestaan uit afgevaardigde personeelsleden uit de lokale besturen die deelnemen aan de intakegesprekken. Ze hebben zo divers mogelijke profielen en ze discussiëren met elkaar hoe is het om te werken voor een lokaal bestuur.