Gedaan met laden. U bevindt zich op: Eerste resultaten mediacampagne 'Werk voor je lokaal bestuur' veelbelovend Duurzaam werkgeverschap

Eerste resultaten mediacampagne 'Werk voor je lokaal bestuur' veelbelovend

Nieuwsbericht
13 maart 2025

Op 14 februari lanceerde het Agentschap Binnenlands een mediacampagne om meer mensen warm te maken voor een job bij hun lokaal bestuur. De campagne zet de troeven van een job bij een lokaal bestuur in de kijker: een brede waaier aan functies, autonomie, nabijheid en ruimte voor vernieuwing. Maar vooral: de maatschappelijke impact en voldoening. De resultaten zijn veelbelovend. We vatten ze kort samen.

Breed bereik

De campagne is actief op diverse platforms zoals Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, Twitch, Teads en via advertenties van DPG Media. We bereiken een breed publiek en de campagne presteert uitstekend.

Positieve cijfers

Tot nu toe genereerden we maar liefst 2.491.180 weergaven, met 26.490 doorklikken naar onze campagnewebsite. De meeste weergaven komen via Facebook en Instagram, goed voor bijna 25% van het totaal aantal weergaven.

Video-engagement

De campagnevideo’s worden goed bekeken. 42% van de weergaven op de socialemediakanalen werd volledig uitgekeken. Op YouTube is dit zelfs 63%, wat ruim boven het verwachte gemiddelde van 50% ligt.

Focus op bewustwording

In de eerste fase van de campagne hebben we ons gericht op het vergroten van de bewustwording over werken voor en de jobs bij een lokaal bestuur. Deze fase is succesvol afgerond met resultaten die ver boven de benchmark liggen. Nu verschuift de focus naar ‘overweging’; we proberen de doelgroep te overtuigen om door te klikken naar de campagnewebsite.