Gedaan met laden. U bevindt zich op: DINA: Dienstverlening via integratie naadloos aanbieden Goedgekeurde projecten

DINA: Dienstverlening via integratie naadloos aanbieden

Grootschalige transformatie • Innovatieve dienstverlening
In uitvoering

Leuven wil haar dienstverlening via integratie naadloos aanbieden en schuift daarvoor 4 pilootcases naar voor.

Initiatiefnemers
Leuven
Penhouder
Leuven
Projectoproep
Oproep 3
Toegekend budget
1.360.390,78 euro

Digitale ondersteuning van het klantencontactcentrum

Voor alle inwoners, bezoekers, verenigingen en ondernemers die informatie zoeken en vragen hebben over de stadsdienstverlening biedt deze stadsbrede aanpak de juiste informatie aan de klant, die gevolgd zal worden van het eerste klantencontact tot de opstart en opvolging in het juiste proces of begeleidingstraject (met respect voor ieders privacy) door (1) eenvormige informatie in de eerste lijn (multi-kanaal content management), (2) statusinformatie en opvolging in profielen (3) stadsbrede vraagregistratie-, doorstoom- en opvolging, (4) een digitale assistent.

Leuven Helpt

Voor alle inwoners met een ruime hulp- en ondersteuningsvraag (al dan niet ondersteund door een intermediair) biedt deze unieke, geïntegreerde aanpak de juiste hulpverlening door de juiste vrijwilliger, buurtinitiatief of professionele partnerorganisatie door hulpvragen en hulpverlening stadsbreed en organisatieoverschrijdend te matchen en te volgen van het eerste klantencontact tot de opstart en opvolging in het juiste begeleidingstraject (met respect voor ieders privacy).

Energiecoach

Voor alle inwoners met verbouwplannen biedt deze geïntegreerde aanpak de volledige ondersteuning van het bouwproces met de juiste informatie over verplichtingen en mogelijkheden, maar ook de juiste toeleiding naar mogelijke subsidies en andere ondersteuning door een centraal klantdossier uit te bouwen waarin het volledige verbouwproces wordt opgevolgd en gegevens m.b.t. het verbouwproces maximaal hergebruikt en gedeeld worden met alle actoren.

Digitalisering van het proces van de zaalverhuur

Voor burgers, verenigingen en organisaties die iets willen organiseren in een zaal van de stad (een sportwedstrijd, vergadering, wekelijkse vrijetijdsactiviteit, babyborrel ...) biedt deze stadsbrede aanpak een eenvoudig, eenvormig overzicht van beschikbare zalen en een digitaal proces voor de huur van een zaal door het stroomlijnen van de verschillende werkwijzen, zodat de gebruiker een overkoepelend aanbod krijgt en online kan reserveren, met een meer efficiënt en automatisch proces.

Hieronder de oorspronkelijke aanvraagdocumenten uit het subsidiedossier. De aanpak van het project kan aangepast en verfijnd worden op basis van nieuwe inzichten opgedaan tijdens het projectverloop. Voor de actuele stand van zaken, gelieve contact op te nemen met het projectteam.