Veelgestelde vragen Centralisatietraject Brussel
Reservatie via Facile & Facilipunt
Vragen en antwoorden over het reserveren van vergaderzalen en werkplekken
Beide zijn reservatiesystemen: met Facile kan je individuele werkplekken reserveren. Met Facilipunt reserveer je samenwerkplekken (meestal afgesloten ruimtes zoals een vergaderzaal).
Je zal de werkplekken met een groen of rood bolletje zien (bezet of niet bezet), samen met alle toegewezen plekken voor je entiteit. Momenteel is geen verschil te zien in Facile, we bekijken momenteel samen met de leverancier van Facile op welke manier we de herkenbaarheid van de gedeelde werkplekken kunnen verbeteren.
In Facilipunt kan je in ‘kalender’ categorie, de capaciteit, locatie en standaarduitrusting checken van een specifieke vergaderzaal door er even op te klikken. Verder kan je ook per gebouw de beschikbare uitrusting (bv beamer, laserpointer, flipchart,…) checken door het derde icoontje links bovenaan (Ipod) te selecteren.
Dit is vandaag in Facilipunt niet mogelijk. Heb je weet van een te annuleren reservatie (gemaakt door iemand die bv langdurig afwezig is), maak dan een melding in Facilipunt. Een reeks van reservaties die gewijzigd moeten worden kunnen ook via een Facilipuntmelding worden aangepast.
Dit is vandaag in Facilipunt niet mogelijk. We nemen deze optie zeker mee bij de aanbesteding van een volgend FMIS (Facility Management Information System).
Dit is vandaag in Facilipunt niet mogelijk. We bekijken de mogelijkheden bij de aanbesteding van een volgend FMIS.
Deze optie is uitdovend. De leverancier van Facilipunt heeft ervoor gekozen om deze functionaliteit niet langer te ondersteunen. In de nieuwe versie van Outlook werkt deze plug-in vandaag al niet meer, en ook voor Gmail zal die integratie er niet komen. Je zal er dus in elk geval aan moeten denken om je vergaderzaal vrij te geven indien een vergadering geannuleerd wordt.
Neen, dit geldt enkel voor de zalen met een roomie. Indien een vergadering in een vergaderzaal met QR-code last minute niet door kan gaan, zal je er aan moeten denken om je vergaderzaal vrij te geven.
Ja, je annuleert de reservatie en alle bijkomende vragen die bij de reservatie worden gesteld.
BERT - antwoord nog aanvullen
Uitrusting van de werkomgeving
Vragen en antwoorden over schermen, stoelen, toetsenborden, ...
Beeldschermwerkplekken (zowel met in hoogte verstelbare tafel en stoel) worden in de gedeelde zone maximaal uitgerust met een scherm, op basis van het aantal, voor hergebruik, beschikbare schermen.
De werkplekken in de gedeelde zone zullen per definitie heel flexibel gebruikt worden, door alle medewerkers met een badge van de Vlaamse overheid. Om aan die nood aan flexibiliteit tegemoet te kunnen komen, voldoen de raamcontracten van onze bureaustoelen standaard aan de (met GDPB afgetoetste) strengste normen inzake ergonomie. Specifieke stoelen op voorschrift van de arbeidsarts zullen vooral in de toegewezen zone kunnen worden ingezet. Indien gewenst kunnen ze ook gebruikt worden in de gedeelde zone, maar deze worden steeds teruggebracht in de toegewezen zone.
Ja, ongeacht waar je komt, overal kan je je laptop aansluiten.
De geluidsisolatie voldoet aan de hedendaagse normen. Dit betekent concreet dat je kan horen dat er gesproken wordt, maar je kan niet verstaan wat er gezegd wordt.
Gebruik van de nieuwe werkomgeving
Vragen en antwoorden over afspraken, principes, ...
De algemene principes m.b.t. hybride werken zijn opgenomen in de omzendbrief.(opent in nieuw venster)
Daarenboven hebben de meeste entiteiten nog specifieke afsprakenkaders (in veel gevallen opgenomen in het arbeidsreglement).
De evaluatie zal tussen 3 en 6 maanden na inhuizing van de laatste nieuwe bewoner gebeuren. Die evaluatie zal alleszins bestaan uit een check van de bezettingsmetingen en een analyse van het aantal reservaties van de werkplekken in de gedeelde zone. Een bijkomend nazorg-traject met Brainmove is voorlopig niet voorzien.
Het eindproduct van het begeleidingstraject met HFB bestaat uit een lijst van afspraken die gelden in de gedeelde zones. Indien ondersteuning wenselijk is op vlak van het concreet communiceren hiervan binnen de individuele entiteiten, dan kan Brainmove indien gewenst hier verder mee helpen doch dan valt dit onder het budget van de entiteit.
Aanbod van werkplekken
Vragen en antwoorden over de mix van werkplekken en zalen, ...
In beide gebouwen worden een aantal bijkomende vergaderzalen (+4 p.) gecreëerd. Daarenboven zullen in de toekomst alle vergaderzalen via Facilipunt te boeken zijn waardoor de beschikbare capaciteit zal toenemen.
In de toegewezen zone streven we naar een dekkingsgraad (% van de dagen in de gemeten periode dat er voldoende plek is in de eigen toegewezen zone) van 80%. Daarnaast blijven we de bezettingsmetingen uitvoeren.
Op korte termijn niet. Na evaluatie op langere termijn kan een uitbreiding van het aantal belcellen onderzocht worden.
In Herman Teirlinck, Conscience en ook in Belpaire is er een heel gamma van buitenruimtes beschikbaar (dakterras in HT, serre in Belpaire, patio in Conscience als verlengde van het restaurant,…). In Herman Teirlinck zijn er bovendien ook een aantal binnentuinen.
Snel naar
Dit is een website van
Blijf op de hoogte
Elke twee weken vind je op vrijdag de nieuwsbrief van Vlaanderen Intern in je mailbox.