Gedaan met laden. U bevindt zich op: Je entiteit digitaal wijzer Leren en ontwikkelen

Je entiteit digitaal wijzer

Merk je dat medewerkers hun weg niet meer vinden in de nieuwste digitale toepassingen? Dat ze moeite hebben om bij te blijven? Merk je dat je entiteit efficiënter zou kunnen werken als je medewerkers meer digitaal vaardig zouden zijn? 

DigiWijzer is er om hierbij te helpen! Het doel is om stap voor stap de digitale kennis van je medewerkers te vergroten. 

Voor wie?

Ben je leidinggevende? Kom te weten hoe je de DigiWijzer kan inzetten in jouw team.

Ben je een personeelslid? Leer hoe je kan werken aan je digitale vaardigheden.

Wat is DigiWijzer?

Via de Digistart wordt eerst de digitale kennis van de medewerker in kaart gebracht. Op basis van het persoonlijk profiel wordt een aanbod op maat samengesteld. Dit aanbod bestaat uit verschillende korte e-learnings in verschillende thema’s.

Welke thema’s komen aan bod?

  • online in contact komen met anderen
  • online samenwerken
  • online contentcreatie
  • probleemoplossing
  • informatieveiligheid
  • informatie- en datageletterdheid

Waarom inzetten?

DigiWijzer bevordert de digitale vaardigheden, wat essentieel is in de technologiegedreven werkplek van vandaag. Dit is dé kans om als entiteit te tonen dat je je inspant en bekommert over de digitale impact op het werk en het leven van je medewerkers.

  • Door de digitale vaardigheden van je medewerkers te versterken, blijven ze waardevol en inzetbaar in een steeds digitaler wordende organisatie.

  • Opleidingen met DigiWijzer vergroten niet alleen de competentie van medewerkers, maar versterken ook hun zelfvertrouwen in digitale vaardigheden. Hierdoor blijven ze met vertrouwen bij en vergroten ze hun welzijn.

  • Hierin investeren moedigt ook een cultuur van levenslang leren aan.

  • DigiWijzer biedt waardevolle leerervaringen tegen een betaalbare prijs, waardoor het ook voor jouw entiteit een haalbare kaart is.

Hoe inzetten?

DigiWijzer heeft een laagdrempelig, flexibel aanbod dat zowel jouw entiteit als individuele medewerkers kunnen inzetten. Het aanbod is via Vlimpers Leren beschikbaar.

Daarnaast kan je als entiteit de DigiWijzer inzetten in een leertraject. Een groep deelnemers start samen met een fysieke kick-off. Nadien gaat elke deelnemer individueel aan de slag met de DigiWijzer. Tijdens een of meerdere terugkommomenten komt de groep samen om ervaringen te delen en de voortgang te bespreken. Dit alles ondersteund door een externe partner.

Zo’n traject werkt verbindend en zorgt ervoor dat het leren ook gebeurt binnen een sociale context. Vooral oudere werknemers hebben hier baat bij.

Hoe aanvragen?

Wil je de DigiWijzer aanvragen voor je hele entiteit of voor een afdeling?

  • Stap 1

    Maak een melding via het Vlimpers-contactformulier

    Geef via het online contactformulier(opent in nieuw venster) door dat jouw entiteit gebruik wil maken van de DigiWijzer.

  • Stap 2

    Contacteer de externe partner

    Je krijgt de contactgegevens van de externe partner door. Zodra je hen contacteert, staat er een coach voor je klaar. Tijdens een intakegesprek maak je samen afspraken over de doelgroep, aanpak en timing. Meer informatie kan je terugvinden in het document ‘Bestelinfo’ op de webpagina van het raamcontract.

    Denk je dat bepaalde medewerkers extra sessies nodig hebben om hen gerichter te ondersteunen? Dat kan je ook bespreken tijdens het intakegesprek.

    Goed om weten: je betaalt een prijs voor het volledige leertraject.

  • Stap 3

    Aan de slag

    Personeelsleden kunnen via Vlimpers Leren direct aan de slag met de DigiWijzer.

Wil je meer informatie over een leertraject opzetten met impact? Bekijk dan zeker de webpagina over didactiek.

Meer informatie of een vraag?

Telefoon
02 553 51 99
Adres

Agentschap Overheidspersoneel
Team Leren en Ontwikkelen

Herman Teirlinckgebouw

Havenlaan 88 bus 42, 1000 Brussel, België

Routeplanner opent in nieuw venster