Gedaan met laden. U bevindt zich op: Resultaten wijzigen na conversie Helpdesk EPB-software 3G

Resultaten wijzigen na conversie

Tijdelijke onderbreking energieprestatiedatabank en software EPC-NR

Op zaterdag 23 november 2024 tussen 7:30 en 16:30 worden onderhoudswerken doorgevoerd aan de Windows-servers binnen de Vlaamse overheid. Gedurende dit tijdsvenster kan er een tijdelijke onderbreking zijn in de beschikbaarheid van de Energieprestatiedatabank en de toepassing EPC-NR.

Geldig voor bouwaanvragen vanaf 01.01.2012

Oorzaak zoeken

Na de release van een nieuwe versie van de software krijgt het VEKA regelmatig vragen omdat de resultaten van de ene naar de andere versie zouden verschillen. Vooraleer u hierover een vraag stelt aan het VEKA , raden wij u aan om het volgende stappenplan te doorlopen.

  • Stap 1

    Kijk na welke resultaten verschillen

    In de software ziet u de resultaten in het rechterveld of via de tab Resultaten. Het EPB-rapport kan een hulpmiddel zijn om projecten te vergelijken.

  • Stap 2

    Kijk de invoergegevens na

    Wij raden u aan heel nauwlettend de invoergegevens te vergelijken, voordat u de resultaten vergelijkt. Vaak verklaren verschillende invoergegevens de gewijzigde resultaten.

  • Stap 3

    Bekijk het overzicht van opgeloste bugs en wijzigingen per versie

    Ook een mogelijke invloed op de resultaten wordt hier vermeld.

    U kunt dit ook lezen in de nieuwsbrief naar aanleiding van elke nieuwe (fix)release. Op de website vindt u een overzicht van alle nieuwsbrieven.

Oorzaak nog niet gevonden?

Heeft u het stappenplan doorlopen maar nog geen oorzaak gevonden voor de gewijzigde resultaten, dan kunt u uw project voorleggen aan het VEKA door te mailen naar veka@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie). Gelieve dan steeds de beide EPB-bestanden (in de oude en de nieuwe versie) mee te sturen.