Gedaan met laden. U bevindt zich op: Infosessie Bewaartermijnen Bewaartermijnen

Infosessie Bewaartermijnen

Datum
3 september 2024
Tijdstip
09:00 tot 14:00
Inschrijven tot en met
2 september 2024

Omschrijving

Op 9 mei 2024 heeft het Vlaams Parlement het decreet tot wijziging van diverse decreten, wat het beheren en bewaren van bestuursdocumenten en persoonsgegevens betreft, aangenomen.  Dit is op 17 mei 2024 door de Vlaamse Regering bekrachtigd en afgekondigd.

Aangezien het decreet toch voor alle Vlaamse overheidsinstanties en lokale besturen wat praktische gevolgen heeft, organiseren Digitaal Vlaanderen en Het Facilitair Bedrijf samen drie infosessies om dit decreet nader toe te lichten.

Met dit decreet wordt de maximale bewaartermijn voor vaak voorkomende processen, procedures en verwerkingen van persoonsgegevens decretaal vastgelegd. Deze algemene regeling zorgt ervoor dat er in specifieke decreten niet telkens een maximale bewaartermijn moet worden opgenomen.

Agenda:
  • Welkomstkoffie
  • De situering en de toelichting van het decreet ‘bewaartermijnen’
  • Koffiepauze
  • De impact van het decreet: de gevolgen voor de praktijk: 
    • Wat bij het opstellen van nieuwe regelgeving
    • Wat bij het aanpassen van de selectieregels aan het decreet
    • Mogelijkheid tot vragen
  • Broodjeslunch

Locatie en bereikbaarheid

Adres

Belpairegebouw

Simon Bolivarlaan 17

1000 Brussel

Routeplanneropent in nieuw venster