Week van de steak-friet ( 10 – 17 oktober 2019)

Voor de derde keer op rij organiseert VLAM de Week van de steak-friet. Daarvoor werkt het samen met zijn Waalse collega’s van Apaq-W, de Vlaamse Horeca en retailsector. De vorige edities in 2017 en 2018 werden door de consument gesmaakt en bleken een groot succes.

Met Week van de steak-friet wilt VLAM een van onze nationale favorieten en klassiekers in de kijker zetten met een duidelijke focus op genieten zoals dat ook in onze bourgondische eetcultuur hoort. We willen mensen overal te lande samenbrengen rond de eettafel om te genieten van een lekker stukje traditie en goed gezelschap. We doen dat op vraag van, en met middelen van de Vlaamse vleessector: van boer tot slager.

VLAM accentueert dat er met deze campagne geen promotie wordt gevoerd voor “meer vlees”, maar legt de focus op “vlees van bij ons”. Zo wilt VLAM de Vlaamse/Belgische consumenten aanmoedigen om voor lokaal geproduceerd vlees te kiezen en hen bewust maken van de herkomst ervan. We mogen trots zijn op ons rundvlees.

 

Download documenten