Gedaan met laden. U bevindt zich op: Veelgestelde vragen over Mijn Burgerprofiel

Veelgestelde vragen over Mijn Burgerprofiel

Hebt u een probleem of vraag over Mijn Burgerprofiel? Misschien vindt u het antwoord in één van de veelgestelde vragen hieronder.

Staat uw vraag er niet tussen, of hebt u problemen bij aanmelden? Neem dan contact op via de knop ‘Hulp nodig?’ rechtsboven.

Mijn Burgerprofiel algemeen

Bekijk de veelgestelde vragen over Mijn Burgerprofiel.

eBox overheidsdocumenten

Via de “digitale brievenbus” eBox heeft elke burger op een eenvoudige en veilige manier toegang tot officiële documenten van de overheid. De eBox wordt gebruikt door Federale, Vlaamse en lokale overheden om documenten te verzenden. Bekijk het overzicht van overheidsdiensten en organisaties die eBox gebruiken.(opent in nieuw venster)

Aanvragen en dossiers

In Mijn Burgerprofiel kunt u bepaalde dienstverlening aanvragen. Ook kunt u lopende dossiers opvolgen.

Attesten en vergunningen

U kunt in Mijn Burgerprofiel officiële attesten, vergunningen, afschriften of uittreksels van aangesloten instanties gratis opvragen. Deze attesten hebben dezelfde juridische waarde als de attesten die u bij het Rijksregister (via ‘Mijn Dossier’) of het gemeenteloket opvraagt.

Mijn Burgerprofiel app en gemeente apps

Mijn Burgerprofiel is voortaan ook beschikbaar als app. Elke gemeente kan bovendien extra lokale functionaliteiten toevoegen (lokaal nieuws, afspraak maken, melding doen, ….) aan de app en zo een gemeente app ontwikkelen. Lees meer over de functionaliteiten in de app en de beschikbare gemeente apps.