Gedaan met laden. U bevindt zich op: Klachtenbehandeling Werking woonmaatschappij

Klachtenbehandeling

Uw woonmaatschappij is verplicht klachten te behandelen. Voldoet uw interne klachtenregeling aan de huidige reglementering? U leest in dit luik hoe u omgaat met klachten, hoe u klachtenbehandeling minstens moet organiseren en hoe de samenwerking met de Vlaamse Ombudsdienst verloopt.

Wettelijke basis

U bent verplicht klachten te behandelen zoals vastgelegd in het Bestuursdecreet van 7 december 2018(opent in nieuw venster) (art. II.74 tot en met art. II.88). De rechtsgrond hiervoor vindt u in artikel 4.4 van de Vlaamse Codex Wonen(opent in nieuw venster).

Voldoet uw interne klachtenregeling aan de huidige reglementering? U leest in dit luik hoe u omgaat met klachten, hoe u klachtenbehandeling minstens moet organiseren en hoe de samenwerking met de Vlaamse Ombudsdienst verloopt.

U mag een strengere klachtenregeling organiseren dan die in het Bestuursdecreet is voorzien, met andere woorden doordat u een ruimere bescherming biedt aan de indiener van de klacht. Dit kiest u volledig zelf.

Omgaan met klachten

Klachtenbehandeling organiseren

Samenwerking met de Vlaamse Ombudsdienst

Jaarlijks vóór 10 februari moet u uw klachten rapporteren aan de Vlaamse Ombudsdienst.