Gedaan met laden. U bevindt zich op: Omgaan met moeilijk gedrag

Omgaan met moeilijk gedrag

  • Divers
  • Erkenningsnummer: VG_E_06038
  • Goedgekeurd op: 14 september 2015

Beschrijving

Omgaan met moeilijk gedrag van klanten staat centraal in deze opleiding. Er wordt aangeleerd hoe men op de juiste en klantvriendelijke manier kan reageren op ongepast gedrag, geweldloze communicatie en klantvriendelijkheid staan centraal. De medewerkers leren tijdens deze sessie hoe ze hierop kunnen inspelen. Er wordt een beknopte theoretische basis gebracht gevolgd door praktische oefeningen op basis van rollenspelen en casuïstiek. Concreet gaat dit over verbale en non-verbale agressie, ontevredenheid, grenzen stellen en ongepast gedrag. Deze vorming kan op maat worden aangeboden indien er specifieke noden zijn.

Opleidingsduur

Duur: min 2 en max 4 uren. De opleiding kan doorgaan op een locatie van de dienstencheque-onderneming zelf of op een locatie van vzw Divers in de buurt van de betrokken organisatie. Deze opleiding kan zowel doorgaan in de voor- en namiddag of avond, afhankelijk van de voorkeur van de aanvragende organisatie. De opleiding voorziet zowel een theoretisch kader als voldoende oefeningen om praktische vaardigheden rond communicatie grondig in te oefenen en een correct inzicht te verwerven.

Kostprijs

De basisprijs is € 155,00 per lesuur voor een groep van max 20 personen. In deze prijs is het volgende inbegrepen. BTW, cursusmateriaal voor elke deelnemer, en het nodige didactische materiaal. Deze prijs kan nog variëren onder de invloed van mogelijke aanpassingen op maat van de organisatie. De kilometervergoeding wordt verrekend aan € 0,35/km.