Gedaan met laden. U bevindt zich op: Moeilijke communicatiemomenten

Moeilijke communicatiemomenten

  • H.I.P. ADVIESBUREAU
  • Erkenningsnummer: VG_E_00876
  • Goedgekeurd op: 16 mei 2014

Beschrijving

De huishoudhulp (HHH) heeft een bepaalde opdracht namelijk het schoonmaken van een woonst. Hierbij ontmoet zij allerlei obstakels of situaties die haar belemmeren om deze taak naar behoren te volbrengen bijv. iemand van de gebruikers kan probleemgedrag vertonen waardoor de HHH niet kan verder werken. Hoe ervaart de HHH dit ? Hoe gaat de HHH hier mee om ? Door, samen met de docent en interacties van medecursisten, deze situaties te spelen (les 2) leert de HHH klantgericht om te gaan met dit probleemgedrag. De HHH moet zich leren wapenen met allerlei technieken en de gebruiker toch correct blijven bejegenen. Uiteindelijk moet zij met een beter gevoel haar dagtaak kunnen afsluiten en de woonst van de gebruiker kunnen verlaten. Het is tenslotte de bedoeling dat de HHH noch haar job de gebruiker (als klant) verliest.

Opleidingsduur

Er worden 2 lessen van max. 3 uren gegeven aan max. 15 cursisten. Een opleidingvoormiddag loopt van 9.00u tot 12.00u met een pauze van 15 min. Bij de aanvang worden de cursisten gevraagd een aanwezigheidslijst in te vullen. Op het einde wordt er om een evaluatie gevraagd. Op vraag kan de opleiding ook in de namiddag gegeven worden.

Kostprijs

De kost per opleidingssessie per groep (max. 15 personen) bedraagt ¤ 410,00 (excl. BTW). Per cursist komt er een administratieve kost van ¤ 4,85 bij. In de totale investering zit het verzamelen van gegevens en informatie, het ontwikkelen van cursusmateriaal, de cursustekst in kleur voor elke cursist, begeleiding gedurende de volledige opdracht, x maal lessen van telkens 3 uur, verplaatsingskost, een aanwezigheidslijst van de cursisten, een getuigschrift voor de cursist, een certificaat voor het bedrijf voor het betrokken jaar, rapportage tijdens het ganse traject, H.I.P.-nieuwsbrief 4X per jaar, eindevaluatie en schriftelijke rapportage.