Juweelontwerp/edelmetaal
- Opleidingsverstrekker
- Hoofdzetel van : GO! school voor beeldende kunsten Mechelen
- Registratienummer
- ODB-1002642
- Geregistreerd
- op: 6 april 2023
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
- Vlaams opleidingskrediet
Aantal uren: 2.240 uur
Eindbeoordeling voorzien: ja
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: https://www.ikamechelen.be/ateliers/juweelontwerp-edelmetaal-edelsmeden/opent in nieuw venster
Doelgroep
volwassenen (+ 18 jaar), er is geen voorkennis vereist
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Opleidingskrediet: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan je volgen met Vlaams opleidingskrediet. Hou er wel rekening mee dat als u hooggeschoold bent (graduaats-, bachelor- of masterdiploma), u deze opleiding enkel mag volgen als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Verhoogde tegemoetkoming 1
Als u geen diploma secundair onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan het factuurbedrag, met een maximum van 250 euro per schooljaar.
Modules
De afdeling juweelontwerp/edelmetaal (edelsmeden) is uitgerust met een zilversmeedatelier en een werkruimte waar voor iedereen een individuele plaats is voorzien! De afdeling kenmerkt zich door een uitgebreid instrumentarium zoals zuurkast, smeltplaats, walsen, smeed- en kleine handgereedschappen.
Elk jaar opnieuw wordt op de jury’s een caleidoscoop aan materialen getoond door de studenten, verwerkt in juwelen en installaties. Daarom wordt gekozen voor een zo breed mogelijke opleiding, gericht op de vorming van kunstenaars, met alle mogelijke materialen als medium, binnen een ruim richtinggevend kader, gebaseerd op de edelsmeedkunst.
Het atelier stelt reeds vanaf het begin z’n pedagogische krijtlijnen vast: techniek, hand in hand met artistieke ontwikkeling.
De leerlingen ontdekken technieken die nodig zijn om de gekozen materialen te kunnen hanteren, begrijpen en te vormen. Parallel daaraan wordt er veel aandacht besteed aan het vormen van een kunstzinnige identiteit. Techniek, vorm, kleur, kruisbestuiving met andere disciplines staan ten dienste van de creatieve uiting van de leerlingen. Zij kunnen, aangespoord en begeleid door hun lesgevers, zichzelf in dit medium ontdekken. Zodat ze spontaan het besef zullen bekomen waarom men deze discipline bedrijft. Ze moeten zelf beseffen op welk punt van hun ontwikkeling ze staan en een visie ontwikkelen op hun mogelijkheden en toekomst. De aandacht van de docent gaat vooral uit naar de persoonlijke aanpak van elke student. Zij kweken geen kopieën van zichzelf.
Het atelier juweelontwerp/edelmetaal en het Deeltijds Kunstonderwijs in het algemeen evolueren samen met de maatschappij waaruit het haar leerlingen rekruteert.
Steeds meer volwassenen schrijven zich in om buiten hun lessen en hun werk uiting te leren geven aan hun artistieke aspiraties. Onze huidige minister legt de nadruk op levenslang en levensbreed leren. Wij dragen daar ons steentje in bij, namelijk in de ontwikkeling van de mens als creator.
Het ontwikkelen van een eigen beeldtaal staat niet minder centraal dan techniek, deze combinatie mag als doel gesteld worden bij het afstuderen van elke graad.
De afdeling juweelontwerp/edelmetaal (edelsmeden) is uitgerust met een zilversmeedatelier en een werkruimte waar voor iedereen een individuele plaats is voorzien! De afdeling kenmerkt zich door een uitgebreid instrumentarium zoals zuurkast, smeltplaats, walsen, smeed- en kleine handgereedschappen.
Elk jaar opnieuw wordt op de jury’s een caleidoscoop aan materialen getoond door de studenten, verwerkt in juwelen en installaties. Daarom wordt gekozen voor een zo breed mogelijke opleiding, gericht op de vorming van kunstenaars, met alle mogelijke materialen als medium, binnen een ruim richtinggevend kader, gebaseerd op de edelsmeedkunst.
Het atelier stelt reeds vanaf het begin z’n pedagogische krijtlijnen vast: techniek, hand in hand met artistieke ontwikkeling.
De leerlingen ontdekken technieken die nodig zijn om de gekozen materialen te kunnen hanteren, begrijpen en te vormen. Parallel daaraan wordt er veel aandacht besteed aan het vormen van een kunstzinnige identiteit. Techniek, vorm, kleur, kruisbestuiving met andere disciplines staan ten dienste van de creatieve uiting van de leerlingen. Zij kunnen, aangespoord en begeleid door hun lesgevers, zichzelf in dit medium ontdekken. Zodat ze spontaan het besef zullen bekomen waarom men deze discipline bedrijft. Ze moeten zelf beseffen op welk punt van hun ontwikkeling ze staan en een visie ontwikkelen op hun mogelijkheden en toekomst. De aandacht van de docent gaat vooral uit naar de persoonlijke aanpak van elke student. Zij kweken geen kopieën van zichzelf.
Het atelier juweelontwerp/edelmetaal en het Deeltijds Kunstonderwijs in het algemeen evolueren samen met de maatschappij waaruit het haar leerlingen rekruteert.
Steeds meer volwassenen schrijven zich in om buiten hun lessen en hun werk uiting te leren geven aan hun artistieke aspiraties. Onze huidige minister legt de nadruk op levenslang en levensbreed leren. Wij dragen daar ons steentje in bij, namelijk in de ontwikkeling van de mens als creator.
Het ontwikkelen van een eigen beeldtaal staat niet minder centraal dan techniek, deze combinatie mag als doel gesteld worden bij het afstuderen van elke graad.
De afdeling juweelontwerp/edelmetaal (edelsmeden) is uitgerust met een zilversmeedatelier en een werkruimte waar voor iedereen een individuele plaats is voorzien! De afdeling kenmerkt zich door een uitgebreid instrumentarium zoals zuurkast, smeltplaats, walsen, smeed- en kleine handgereedschappen.
Elk jaar opnieuw wordt op de jury’s een caleidoscoop aan materialen getoond door de studenten, verwerkt in juwelen en installaties. Daarom wordt gekozen voor een zo breed mogelijke opleiding, gericht op de vorming van kunstenaars, met alle mogelijke materialen als medium, binnen een ruim richtinggevend kader, gebaseerd op de edelsmeedkunst.
Het atelier stelt reeds vanaf het begin z’n pedagogische krijtlijnen vast: techniek, hand in hand met artistieke ontwikkeling.
De leerlingen ontdekken technieken die nodig zijn om de gekozen materialen te kunnen hanteren, begrijpen en te vormen. Parallel daaraan wordt er veel aandacht besteed aan het vormen van een kunstzinnige identiteit. Techniek, vorm, kleur, kruisbestuiving met andere disciplines staan ten dienste van de creatieve uiting van de leerlingen. Zij kunnen, aangespoord en begeleid door hun lesgevers, zichzelf in dit medium ontdekken. Zodat ze spontaan het besef zullen bekomen waarom men deze discipline bedrijft. Ze moeten zelf beseffen op welk punt van hun ontwikkeling ze staan en een visie ontwikkelen op hun mogelijkheden en toekomst. De aandacht van de docent gaat vooral uit naar de persoonlijke aanpak van elke student. Zij kweken geen kopieën van zichzelf.
Het atelier juweelontwerp/edelmetaal en het Deeltijds Kunstonderwijs in het algemeen evolueren samen met de maatschappij waaruit het haar leerlingen rekruteert.
Steeds meer volwassenen schrijven zich in om buiten hun lessen en hun werk uiting te leren geven aan hun artistieke aspiraties. Onze huidige minister legt de nadruk op levenslang en levensbreed leren. Wij dragen daar ons steentje in bij, namelijk in de ontwikkeling van de mens als creator.
Het ontwikkelen van een eigen beeldtaal staat niet minder centraal dan techniek, deze combinatie mag als doel gesteld worden bij het afstuderen van elke graad.
De afdeling juweelontwerp/edelmetaal (edelsmeden) is uitgerust met een zilversmeedatelier en een werkruimte waar voor iedereen een individuele plaats is voorzien! De afdeling kenmerkt zich door een uitgebreid instrumentarium zoals zuurkast, smeltplaats, walsen, smeed- en kleine handgereedschappen.
Elk jaar opnieuw wordt op de jury’s een caleidoscoop aan materialen getoond door de studenten, verwerkt in juwelen en installaties. Daarom wordt gekozen voor een zo breed mogelijke opleiding, gericht op de vorming van kunstenaars, met alle mogelijke materialen als medium, binnen een ruim richtinggevend kader, gebaseerd op de edelsmeedkunst.
Het atelier stelt reeds vanaf het begin z’n pedagogische krijtlijnen vast: techniek, hand in hand met artistieke ontwikkeling.
De leerlingen ontdekken technieken die nodig zijn om de gekozen materialen te kunnen hanteren, begrijpen en te vormen. Parallel daaraan wordt er veel aandacht besteed aan het vormen van een kunstzinnige identiteit. Techniek, vorm, kleur, kruisbestuiving met andere disciplines staan ten dienste van de creatieve uiting van de leerlingen. Zij kunnen, aangespoord en begeleid door hun lesgevers, zichzelf in dit medium ontdekken. Zodat ze spontaan het besef zullen bekomen waarom men deze discipline bedrijft. Ze moeten zelf beseffen op welk punt van hun ontwikkeling ze staan en een visie ontwikkelen op hun mogelijkheden en toekomst. De aandacht van de docent gaat vooral uit naar de persoonlijke aanpak van elke student. Zij kweken geen kopieën van zichzelf.
Het atelier juweelontwerp/edelmetaal en het Deeltijds Kunstonderwijs in het algemeen evolueren samen met de maatschappij waaruit het haar leerlingen rekruteert.
Steeds meer volwassenen schrijven zich in om buiten hun lessen en hun werk uiting te leren geven aan hun artistieke aspiraties. Onze huidige minister legt de nadruk op levenslang en levensbreed leren. Wij dragen daar ons steentje in bij, namelijk in de ontwikkeling van de mens als creator.
Het ontwikkelen van een eigen beeldtaal staat niet minder centraal dan techniek, deze combinatie mag als doel gesteld worden bij het afstuderen van elke graad.
De afdeling juweelontwerp/edelmetaal (edelsmeden) is uitgerust met een zilversmeedatelier en een werkruimte waar voor iedereen een individuele plaats is voorzien! De afdeling kenmerkt zich door een uitgebreid instrumentarium zoals zuurkast, smeltplaats, walsen, smeed- en kleine handgereedschappen.
Elk jaar opnieuw wordt op de jury’s een caleidoscoop aan materialen getoond door de studenten, verwerkt in juwelen en installaties. Daarom wordt gekozen voor een zo breed mogelijke opleiding, gericht op de vorming van kunstenaars, met alle mogelijke materialen als medium, binnen een ruim richtinggevend kader, gebaseerd op de edelsmeedkunst.
Het atelier stelt reeds vanaf het begin z’n pedagogische krijtlijnen vast: techniek, hand in hand met artistieke ontwikkeling.
De leerlingen ontdekken technieken die nodig zijn om de gekozen materialen te kunnen hanteren, begrijpen en te vormen. Parallel daaraan wordt er veel aandacht besteed aan het vormen van een kunstzinnige identiteit. Techniek, vorm, kleur, kruisbestuiving met andere disciplines staan ten dienste van de creatieve uiting van de leerlingen. Zij kunnen, aangespoord en begeleid door hun lesgevers, zichzelf in dit medium ontdekken. Zodat ze spontaan het besef zullen bekomen waarom men deze discipline bedrijft. Ze moeten zelf beseffen op welk punt van hun ontwikkeling ze staan en een visie ontwikkelen op hun mogelijkheden en toekomst. De aandacht van de docent gaat vooral uit naar de persoonlijke aanpak van elke student. Zij kweken geen kopieën van zichzelf.
Het atelier juweelontwerp/edelmetaal en het Deeltijds Kunstonderwijs in het algemeen evolueren samen met de maatschappij waaruit het haar leerlingen rekruteert.
Steeds meer volwassenen schrijven zich in om buiten hun lessen en hun werk uiting te leren geven aan hun artistieke aspiraties. Onze huidige minister legt de nadruk op levenslang en levensbreed leren. Wij dragen daar ons steentje in bij, namelijk in de ontwikkeling van de mens als creator.
Het ontwikkelen van een eigen beeldtaal staat niet minder centraal dan techniek, deze combinatie mag als doel gesteld worden bij het afstuderen van elke graad.
De afdeling juweelontwerp/edelmetaal (edelsmeden) is uitgerust met een zilversmeedatelier en een werkruimte waar voor iedereen een individuele plaats is voorzien! De afdeling kenmerkt zich door een uitgebreid instrumentarium zoals zuurkast, smeltplaats, walsen, smeed- en kleine handgereedschappen.
Elk jaar opnieuw wordt op de jury’s een caleidoscoop aan materialen getoond door de studenten, verwerkt in juwelen en installaties. Daarom wordt gekozen voor een zo breed mogelijke opleiding, gericht op de vorming van kunstenaars, met alle mogelijke materialen als medium, binnen een ruim richtinggevend kader, gebaseerd op de edelsmeedkunst.
Het atelier stelt reeds vanaf het begin z’n pedagogische krijtlijnen vast: techniek, hand in hand met artistieke ontwikkeling.
De leerlingen ontdekken technieken die nodig zijn om de gekozen materialen te kunnen hanteren, begrijpen en te vormen. Parallel daaraan wordt er veel aandacht besteed aan het vormen van een kunstzinnige identiteit. Techniek, vorm, kleur, kruisbestuiving met andere disciplines staan ten dienste van de creatieve uiting van de leerlingen. Zij kunnen, aangespoord en begeleid door hun lesgevers, zichzelf in dit medium ontdekken. Zodat ze spontaan het besef zullen bekomen waarom men deze discipline bedrijft. Ze moeten zelf beseffen op welk punt van hun ontwikkeling ze staan en een visie ontwikkelen op hun mogelijkheden en toekomst. De aandacht van de docent gaat vooral uit naar de persoonlijke aanpak van elke student. Zij kweken geen kopieën van zichzelf.
Het atelier juweelontwerp/edelmetaal en het Deeltijds KunstOnderwijs in het algemeen evolueren samen met de maatschappij waaruit het haar leerlingen rekruteert.
Steeds meer volwassenen schrijven zich in om buiten hun lessen en hun werk uiting te leren geven aan hun artistieke aspiraties. Onze huidige minister legt de nadruk op levenslang en levensbreed leren. Wij dragen daar ons steentje in bij, namelijk in de ontwikkeling van de mens als creator.
Het ontwikkelen van een eigen beeldtaal staat niet minder centraal dan techniek, deze combinatie mag als doel gesteld worden bij het afstuderen van elke graad.
De afdeling juweelontwerp/edelmetaal (edelsmeden) is uitgerust met een zilversmeedatelier en een werkruimte waar voor iedereen een individuele plaats is voorzien! De afdeling kenmerkt zich door een uitgebreid instrumentarium zoals zuurkast, smeltplaats, walsen, smeed- en kleine handgereedschappen.
Elk jaar opnieuw wordt op de jury’s een caleidoscoop aan materialen getoond door de studenten, verwerkt in juwelen en installaties. Daarom wordt gekozen voor een zo breed mogelijke opleiding, gericht op de vorming van kunstenaars, met alle mogelijke materialen als medium, binnen een ruim richtinggevend kader, gebaseerd op de edelsmeedkunst.
Het atelier stelt reeds vanaf het begin z’n pedagogische krijtlijnen vast: techniek, hand in hand met artistieke ontwikkeling.
De leerlingen ontdekken technieken die nodig zijn om de gekozen materialen te kunnen hanteren, begrijpen en te vormen. Parallel daaraan wordt er veel aandacht besteed aan het vormen van een kunstzinnige identiteit. Techniek, vorm, kleur, kruisbestuiving met andere disciplines staan ten dienste van de creatieve uiting van de leerlingen. Zij kunnen, aangespoord en begeleid door hun lesgevers, zichzelf in dit medium ontdekken. Zodat ze spontaan het besef zullen bekomen waarom men deze discipline bedrijft. Ze moeten zelf beseffen op welk punt van hun ontwikkeling ze staan en een visie ontwikkelen op hun mogelijkheden en toekomst. De aandacht van de docent gaat vooral uit naar de persoonlijke aanpak van elke student. Zij kweken geen kopieën van zichzelf.
Het atelier juweelontwerp/edelmetaal en het Deeltijds Kunstonderwijs in het algemeen evolueren samen met de maatschappij waaruit het haar leerlingen rekruteert.
Steeds meer volwassenen schrijven zich in om buiten hun lessen en hun werk uiting te leren geven aan hun artistieke aspiraties. Onze huidige minister legt de nadruk op levenslang en levensbreed leren. Wij dragen daar ons steentje in bij, namelijk in de ontwikkeling van de mens als creator.
Het ontwikkelen van een eigen beeldtaal staat niet minder centraal dan techniek, deze combinatie mag als doel gesteld worden bij het afstuderen van elke graad.