Gedaan met laden. U bevindt zich op: Fundamentele administratieve en commerciële competenties

Fundamentele administratieve en commerciële competenties

Opleidingsverstrekker
FLEXORIUS
Registratienummer
ODB-1002223
Geregistreerd
op: 7 maart 2022

Deze opleiding komt in aanmerking voor

  • Opleidingscheques
  • Vlaams opleidingsverlof

Aantal uren: 125 uur

Eindbeoordeling voorzien: nee

Blended leren: nee

Mentoropleiding: nee

Doelgroep

Onze opleiding is voor medewerkers die willen groeien in hun eigen competenties, zodat ze de juiste vaardigheden hebben binnen een kantoor omgeving.
Voor medewerkers & professionals, die sterker willen worden in fundamentele en essentiële vaardigheden.
Voor managers & leidinggevende medewerkers, die sterker in hun schoenen willen staan.
Voor ondernemers, sales medewerkers en zaakvoerders die in contact staan met klanten, leveranciers en prospecten.

Voorwaarden

  • Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive

    Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof(opent in nieuw venster), Vlaams opleidingskrediet(opent in nieuw venster) en opleidingscheques voor werknemers(opent in nieuw venster)

  • Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau

    Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP). In de aanvraag van de opleidingscheque wordt automatisch de opleidingscode ODB-P00001 ingevuld.

Inhoud van de opleiding

Onze opleiding laat je groeien in jouw competenties, zodat je de juiste vaardigheden ontwikkeld binnen een kantoor omgeving.

Volgende aspecten komen aan bod:

A. Communicatievaardigheden:

  • Wat is communiceren?
  • Communicatiemodellen en -technieken
  • Het voeren van slecht nieuws gesprekken
  • Het geven van feedback
  • Overtuigen
  • Positief en verbindend communiceren
  • Resultaat gericht communiceren
  • Presentatietechnieken

B Rekruteringsvaardigheden:

  • Wat is Rekrutering?
  • Interviewmodellen en -technieken
  • Hoe geef ik feedback geven aan kandidaten?

C. Samenwerkingsvaardigheden

  • Nieuwe medewerkers warm onthalen
  • Teamfunctioneren

D. Persoonlijkheid:

  • Wie ben ik op het werk?
  • Inzicht in je persoonlijkheid, je talenten en je werkpunten
  • Hoe ga ik positief om met veranderingen?
  • Hoe ga ik efficiënter om met doelen, tijd en middelen?
  • Hoe ga ik om met mijn sterktes en mijn werkpunten?

E. IT vaardigheden

  • Microsoft Office: Teams, Outlook, Word, Powerpoint, ...
  • HR tools: Officient, Recruitee, ...
  • Marketing en communIcatietools: Canva, Facebook, Linkedin, Instagram, ...
  • Andere bedrijfseigen tools zoals Teamleader, ...

F. Managementsvaardigheden

  • Hoe zet ik strategie om in haalbare doelen?
  • Hoe motiveer ik mijn medewerkers?
  • Hoe behaal ik mijn doelen als team?
  • Coachend en doelgericht leidinggeven
  • Visionair Leiderschap
  • Investeren in de groei van je team
  • Gestructureerd meeten en noteren
  • Team, conflict en bemiddelingsmanagement
  • Innovatief coachen
  • Hoe zorg ik voor werkbaar werk in mijn team