3D artist
- SYNTRA
- ODB-Z00172
- op: 1 september 2019
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
- Vlaams opleidingskrediet
Aantal uren: 2.303 uur
Eindbeoordeling voorzien: ja
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: http://www.syntra.be opent in nieuw venster
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof(opent in nieuw venster), Vlaams opleidingskrediet(opent in nieuw venster) en opleidingscheques voor werknemers(opent in nieuw venster)
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP). In de aanvraag van de opleidingscheque wordt automatisch de opleidingscode ODB-P00001 ingevuld.
Opleidingskrediet: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan je volgen met Vlaams opleidingskrediet. Hou er wel rekening mee dat als u hooggeschoold bent (graduaats-, bachelor- of masterdiploma), u deze opleiding enkel mag volgen als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Modules
- Game and Animation Director (6763) | ODB-Z00172-001 | 124 uur
- 3D Character Modeling advanced (6307) | ODB-Z00172-010 | 64 uur
- 3D Belichting - Shading - Rendering (6308) | ODB-Z00172-011 | 64 uur
- 3D particles - Smoke - effects - Compositing (6309) | ODB-Z00172-012 | 64 uur
- Story Design (6314) | ODB-Z00172-013 | 124 uur
- Coaching stage/ 2u | ODB-Z00172-014 | 2 uur
- Coaching stage/ 4u | ODB-Z00172-015 | 4 uur
- Low-poly Character Modelling | ODB-Z00172-016 | 40 uur
- Texturing Fundamentals | ODB-Z00172-017 | 40 uur
- 3D Modelling Challenges | ODB-Z00172-018 | 40 uur
- 3D Modelling Technieken Basics | ODB-Z00172-019 | 44 uur
- 3D-artist | ODB-Z00172-002 | 1 uur
- 3D Sculpting Technieken Basics | ODB-Z00172-020 | 44 uur
- Environment Modelling Basics | ODB-Z00172-021 | 44 uur
- Advanced Character Modelling | ODB-Z00172-022 | 40 uur
- Creature Modelling | ODB-Z00172-023 | 40 uur
- Advanced Environment & Archviz | ODB-Z00172-024 | 40 uur
- Advanced Texturing | ODB-Z00172-025 | 44 uur
- 3D Shading, Lighting & Rendering | ODB-Z00172-026 | 44 uur
- 3D Hair & Clothes Modelling | ODB-Z00172-027 | 40 uur
- Basis VFX voor 3D-Artist | ODB-Z00172-028 | 40 uur
- Animatie en Cinematics voor 3D-Artist | ODB-Z00172-029 | 40 uur
- Toekomstplan 3D artist (5459) | ODB-Z00172-003 | 40 uur
- EP Begeleiding Characters | ODB-Z00172-030 | 48 uur
- EP Begeleiding Props & Environments | ODB-Z00172-031 | 48 uur
- Portfolio Design | ODB-Z00172-032 | 20 uur
- Visual Storytelling | ODB-Z00172-033 | 24 uur
- Stage 3D artist | ODB-Z00172-034 | 160 uur
- Stage 3D artist | ODB-Z00172-035 | 320 uur
- Low-poly Prop Modelling | ODB-Z00172-036 | 40 uur
- Advanced Prop Modelling | ODB-Z00172-037 | 40 uur
- Portfolio 3D artist (5460) | ODB-Z00172-004 | 216 uur
- Digitaal tekenen als 3D artist (6302) | ODB-Z00172-005 | 64 uur
- 3D Studio Max - basis Tools (6303) | ODB-Z00172-006 | 64 uur
- 3D Prop Modeling (6304) | ODB-Z00172-007 | 64 uur
- 3D Character Modeling basis (6305) | ODB-Z00172-008 | 64 uur
- 3D Environment & Architectural (6306) | ODB-Z00172-009 | 64 uur
Inhoud van de opleiding
Een 3D modeller of 3D artist is verantwoordelijk voor het maken van 3D modellen en visuals voor gebruik in verschillende media, waaronder films, games, reclame en architectuur. In de opleiding richten we ons op een generiek modeller profiel (generalist), met verschillende modeltypes, voor verschillende media. De 3D artist vertrekt altijd van aangeleverde content: een designdocument van Concept Artists, fotoreferentie, . Topology en texturing van de 3D modellen worden aangepast aan het medium. De 3D modeller houdt rekening met de verhalende kracht van zijn ontwerpen. Een 3D Artist zal zich later specialiseren over verschillende assen: Organic < vs > Hard Surface Modelling Low Poly (game) < vs > Hi Poly (Cinema) Static (2d art) < vs > Time Line based (animated) 3D MODELLEN, zowel organic als hard surface: Characters & creatures: 3D modellen van personages in een game, film of andere toepassingen; van menselijke figuren tot dieren, monsters of fantasiewezens. Props: objecten die kunnen variër