Gedaan met laden. U bevindt zich op: Jaaroverzicht onderzoek 2023 Bijdragen van het kennisplatform

Jaaroverzicht onderzoek 2023

Blogbericht
29 april 2023

Ook in 2023 werd er weer heel wat onderzoek uitgevoerd aansluitend op de thema’s in de kennisagenda van DWSE. Zo leerden we onder andere over het werkveld en de regelgeving rond levenslang leren, hoe we leefloongerechtigden kunnen activeren, hoe interregionale arbeidsmobiliteit een oplossing kan zijn voor de krapte op de arbeidsmarkt en zoveel meer. Een overzicht van al de onderzoeken en de belangrijkste resultaten vindt u opnieuw in het jaaroverzicht onderzoek 2023.

Wat vindt u terug in het jaaroverzicht?

Het jaaroverzicht geeft u in één oogopslag een breder beeld van de nieuwe inzichten over de arbeidsmarkt. Het vat de hoogtepunten en belangrijkste bevindingen samen en blikt bovendien vooruit naar 2024.

Kies zelf waar u meer info over wenst

Het jaaroverzicht is opgemaakt als een interactieve pdf of als tekstversie op een webpagina. De 6 kennisdomeinen waarrond het Departement zijn inzichten opbouwt, vormen de rode draad: welzijn en organisatie, leren, inclusieve samenleving, economie, omgeving en governance. Elk van die thema’s legt de link met de arbeidsmarkt.

In de PDF kan u via de inhoudstafel snel doorklikken naar een specifiek domein of naar de evenementen. Voor meer informatie over een specifiek onderzoek leiden we u naar het kennisplatform, waar u een samenvatting en link naar het volledige onderzoek vindt.