Gedaan met laden. U bevindt zich op: Hoe stel je een personeelsvraag via het Vlimpers-contactformulier? Vlimpers voor personeelsleden

Hoe stel je een personeelsvraag via het Vlimpers-contactformulier?

In Vlimpers kun je je vraag stellen via het Vlimpers-contactformulier. 

Aan de slag

  • Stap 1

    Je meldt je aan in Vlimpers via 1 van de veilige opties zoals Itsme of eID.

    Hulp nodig? Bekijk het instructiefilmpje ‘Aanmelden en wegwijs in Vlimpers’.(opent in nieuw venster)

  • Stap 2

    Je klikt op de tegel ‘Vragen?’ > ‘Vlimpers-contactformulier’ > ‘Stel hier je vraag’.

  • Stap 3
    1. Geef een categorie aan je vraag
      • Selecteer het ‘specialisme’ en het ‘detail’ die het dichtste aanleunen bij je vraag, alvorens je vraag te stellen. Je vraag komt dan sneller bij de juiste persoon terecht.
      • Per specialisme krijg je automatisch een aantal voorbeeldvragen en de bijhorende webpagina met meer informatie en details.
    2. Omschrijf je vraag zo helder mogelijk
      • Geef in ‘Details’ (stap 2) een beknopte samenvatting en een heldere omschrijving van je vraag.
      • Voeg gerust (een) bijlage(n) toe via de knop ‘Bijlagen toevoegen’. Je kunt tot 5 bijlagen tegelijk opladen. Bundel meerdere bijlagen in een zipfile. Lees op de webpagina hoe je dit doet.
      • Voeg eventueel een andere contactpersoon toe, als dit nodig is. Klik hiervoor op het potlood rechts in de rubriek ‘Contactpersoon vraag’.

    Je kunt de contactpersoon ook achteraf aan een bestaande vraag aanpassen op dezelfde manier. De contactpersoon vindt de vraag terug via de tegel ‘Mijn vragen’ via de filter ‘Alle vragen waarvoor ik contactpersoon ben’.

    1. Controleer de samenvatting van je vraag
    • In de derde en laatste stap kun je alle informatie die je hebt ingevoerd nakijken. Wil je nog iets wijzigen? Dan navigeer je naar een van de vorige stappen door op de bolletjes te klikken of door te klikken op de knop ‘Vorige’.
    • Als je tevreden bent met je vraag, klik je op de knop ‘Indienen’. Bij het indienen van een vraag krijg je een bevestiging via e-mail.
  • Stap 4
    • Je ontvangt een automatische e-mail met een directe link naar je vraag, ook als er een notitie of een oplossing aan je vraag werd toegevoegd.
    • Je kunt je vraag ook opvolgen via de tegel ‘Mijn vragen’. Je vindt er een overzicht van de vragen die je al gesteld hebt. Standaard krijg je meteen een overzicht van al je open vragen. Door te klikken op een vraag opent het detailscherm.

    • Elke vraag krijgt automatisch een ID, ofwel een uniek nummer dat je best bij de hand houdt als je in gesprek gaat met een dossierbehandelaar over je vraag.
    • Een antwoord op een automatisch e-mailbericht gaat verloren. Een opmerking of aanvulling bezorg je via een nieuwe vraag in het Vlimpers-contactformulier.

Je kunt het Agentschap Overheidspersoneel (AgO) ook telefonisch of per post contacteren.

Je vraag annuleren of heropenen

  • Hoe annuleren? Dit is enkel mogelijk voor vragen die nog niet afgesloten zijn.
    • Klik op de knop ‘Vraag annuleren’ in het detailscherm van je vraag.
    • In een nieuw venster geef je de reden op om te annuleren. Klik vervolgens op de knop ‘Indienen’.
  • Hoe heropenen? Dit is enkel mogelijk binnen 5 werkdagen na ontvangst van je antwoord.
    • Klik op de knop ‘Vraag heropenen’ in het detailscherm van je vraag.
    • Geef je motivatie in een nieuw venster in en klik vervolgens op de knop ‘Indienen’.

Zoeken naar een vraag

Op zoek naar een vraag? Ken je het ID-nummer of een trefwoord? Dan kun je gebruik maken van het vergrootglas.

Via het vergrootglas-icoon rechts bovenaan in de menubalk kun je een vraag opzoeken op basis van bijvoorbeeld het referentienummer of een trefwoord. Je zoekresultaten verfijnen kun je door te filteren op bijvoorbeeld ‘status’ en ‘specialisme’.