Gedaan met laden. U bevindt zich op: Ontdek de troeven van een sterk merk Vlaanderen! Vlaanderen Intern

Ontdek de troeven van een sterk merk Vlaanderen!

Nieuwsbericht
18 oktober 2024

Wist je dat burgers die boodschappen zien in de ‘Vlaanderen’-branding, meer vertrouwen hebben in de overheid en positiever staan tegenover die communicatie? Het toont nog maar eens de kracht van een sterk merk! Het helpt niet alleen om onze eigen communicatie te verbeteren, maar zorgt er ook voor dat de burger zich gehoord voelt. 

Het is één van de vele troeven van het sterke merk Vlaanderen die centraal staan in een interne campagne over het belang van het merkbeleid en de huisstijl van het Departement Kanselarij en Buitenlandse Zaken. De campagne richt zich specifiek naar de nieuwe kabinetten, leidinggevenden en het middenkader, omdat zij vaak een belangrijk impact hebben op hoe projecten en beleid van de Vlaamse overheid worden gebrand.

Opvallend is dat jongeren de branding beter herkennen en kennen dan 50+-ers. Jongeren waarderen de branding ook meer dan ouderen.

Resultaat huisstijlonderzoek Ipsos 2021 en 2023

Benieuwd naar meer? Ontdek alle troeven van ons merk en hoe jij er voor kan zorgen dat Vlaanderen een sterk merk blijft ! Bovendien legt Fons Van Dyck (expert marketing, branding en communicatie) er in een filmpje uit waarom een sterk merk belangrijk is.