Dit verandert er aan de dekking tegen schade en diefstal van je bedrijfsfiets
Heb jij een bedrijfsfiets? Goed nieuws, want je kan het nieuwe jaar op gang trappen met een verbetering van de dekking tegen schade en diefstal. Deze wijziging geldt voor alle actieve en nieuwe contracten, en ging in op 1 januari 2025.
Dit verandert er aan de diefstaldekking
Voor de Biclycle Care Diefstal gelden de volgende wijzigingen:
- Versoepeling van de voorwaarden rond verankering: de fiets moet nog altijd op slot en verankerd zijn, behalve als je (met de nodige politie-attesten en braaksporen) kan aantonen dat de fiets gestolen werd uit een volledig afgesloten en overdekte ruimte, zoals je eigen garage of woning, die niet toegankelijk is voor andere personen.
- Wil je een 2de slot gebruiken om zo verankering van je leasefiets mogelijk te maken? Dat kan! Meer informatie vind je in de servicefiche ‘Service bij diefstal’(opent in nieuw venster).
- Wordt je fiets teruggevonden? Ook daarover vind je vanaf nu extra informatie in de servicefiche ‘Service bij diefstal’(opent in nieuw venster).
Dit verandert er aan de schadedekking
Voor de Biclycle Care Schade (ongeval, valpartij, vandalisme) gelden de volgende wijzigingen:
- Wil je bepaalde onderdelen laten herstellen? Check dan eerst of deze onder de constructeursgarantie vallen voor je een beroep doet op de Bicycle Care Schade.
- Wat als er schade is aan je sleutel of slot? Ook op deze vraag biedt o2o nu een antwoord met Bicycle Care Schade.
Verder is ook de flow om aangifte te doen vereenvoudigd voor beide services. Je geeft aan dat de fiets eigendom is van o2o en hoeft geen polisnummer meer door te geven (tenzij een BA-polisnummer of eigen polisnummer bij speed pedelecs in het geval van een ongeval met derden).
Heb je nog vragen of wil je meer informatie? Check dan zeker deze overzichtspagina(opent in nieuw venster) waar je alle o2o-services terugvindt. Alle details rond de dekking bij schade en diefstal staan in de servicevoorwaarden.