TOM-werking: actuele erkenningsbewijzen opvragen en opladen
Door een wijziging in de wetgeving beschikt een aantal personeelsleden over een erkenningsbewijs voor hun handicap (of chronische ziekte) dat niet meer actueel is. Het Agentschap Overheidspersoneel (AgO) vraagt in de loop van het voorjaar de actuele erkenningsbewijzen op.
Zo kunnen de maatregelen voor personeelsleden met een handicap of chronische ziekte (aangepast woon-werkverkeer met de trein of met de auto en verlof voor deeltijdse prestaties wegens handicap (inclusief chronische ziekte)) doorlopen.
- Stap 1
Opvragen actueel erkenningsbewijs
Vlaamse Ondersteuningspremie (VDAB)
De Vlaamse ondersteuningspremie (VOP) van VDAB werd vervangen door Individueel Maatwerk (IMW) voor 2 of 5 jaar. Personeelsleden die daar recht op hebben, kunnen gemakkelijk en snel nagaan of het attest is opgeladen in hun persoonlijke VDAB-account. Is dat niet het geval? Dan nemen ze het beste contact op met het team TOM van VDAB in de eigen regio(opent in nieuw venster).
Attest Vlaams Fonds
Personeelsleden met een verouderd attest van het Vlaams Fonds kunnen nagaan of een erkenningsbewijs is opgeladen via het e-loket ‘Mijn VAPH’(opent in nieuw venster) of contact opnemen met het VAPH.
- Stap 2
Opladen erkenningsbewijs in Vlimpers
Het personeelslid geeft aan welk(e) erkenningsattest(en) die heeft en laadt die zelf op via de Vlimpers Selfservice > tegel ‘Personeelsgegevens > ‘Erkende handicap, chronische ziekte’.
Meer informatie of een vraag?
Bij vragen kunnen personeelsleden contact opnemen via het Vlimpers-contactformulier of bellen naar 02 553 60 00.