Hoe werken in een hybride context? Vind ondersteuning op jouw maat!
Werkt jouw entiteit in een hybride context of wil je die stap maken? Heb je nood aan begeleiding doorheen het veranderingsproces? Sinds 2 januari 2024 kan je hiervoor een beroep doen op het nieuwe raamcontract ‘Ondersteuning bij het werken in een hybride context’.
Nieuw raamcontract
Het Agentschap Overheidspersoneel (AgO) en Het Facilitair Bedrijf (HFB) sloten een raamcontract voor een periode van 2 jaar. De externe partner heeft expertise op het gebied van hybride werken, werkplekstrategie en verandermanagement en helpt je verder bij vragen als:
- Hoe stuur je het gedrag bij in de werkomgeving als er weerstand heerst of er geen duidelijke afspraken zijn?
- Hoe pas je het beleid rond hybride werken aan aan de nieuwe strategische keuze van je entiteit?
Adviesverlening en begeleiding
Je kan rekenen op kwalitatief advies op maat voor je entiteit, afdelingen en teams die in een hybride context (zullen) werken. De begeleiding omvat onder andere:
- een kloof- en behoefteanalyse uitvoeren
- de teambehoeften onderzoeken
- (beleids)aanbevelingen formuleren
- acties en stappenplannen opzetten
- interne communicatie uitwerken
- processen en implementaties begeleiden
Training
Naast advies en begeleiding geeft de externe partner trainingssessies aan verschillende doelgroepen.
- Leidinggevenden krijgen training over onder andere gedragsverandering in de werkomgeving, de rol als leider in een hybride context, verandering begeleiden, afspraken maken met een team en communiceren over de nieuwe manier van werken.
- Medewerkers krijgen training over onder andere hoe efficiënt en aangenaam hybride werken en hoe de basisprincipes van het hybride werken eigen maken.
Via diverse leervormen krijg je praktische handvaten om verder aan de slag te gaan. Combineer je liever verschillende leervormen? Een blended trainingstraject is zeker mogelijk!
Hulpmiddelen
Je krijgt concrete hulpmiddelen waarmee jouw entiteit aan de slag kan. Denk hierbij aan een algemeen stappenplan voor begeleiding, tools, afsprakenkaders en een intern communicatieplan.