Gedaan met laden. U bevindt zich op: Aanmelden bij LARA Loket voor Authentieke Registratie (LARA)

Aanmelden bij LARA

Om beheerstaken te kunnen uitvoeren en meldingen te doen in LARA is aanmelden verplicht. Op deze pagina leggen we uit hoe u kan aanmelden.

Wie moet aanmelden?

RolAanmelden?
RaadplegerNeen
Decentrale beheerderJa
Centrale beheerderJa
MelderJa

Meer informatie over deze rollen.

Hoe meldt u aan?

  1. Open LARA.
  2. Klik rechts bovenaan op Aanmelden.
  3. Kies één van de mogelijkheden om aan te melden en voer de stappen op het scherm uit.
    Klik Meer info bij een mogelijkheid om hierover meer uitleg te lezen.
    Klik Hulp nodig bij aanmelden - 24/7 om de helpdesk te contacteren.
  4. Voer de stappen van de gekozen aanmeldmethode uit.
  5. U krijgt de gemeente te zien waarbinnen u het beheer en meldingen kan uitvoeren.

Hoe krijgt u een bepaalde rol?

Rol decentrale beheerder en melderDeze rol wordt toegekend door de lokale beheerder van uw organisatie. U kan de contactgegevens van deze persoon opzoeken op deze website(opent in nieuw venster). De lokale beheerder kan hier(opent in nieuw venster) informatie vinden hoe hij nieuwe gebruikers een toegangsrecht kan toewijzen.
Rol centrale beheerder

Deze rol wordt toegekend door Digitaal Vlaanderen. U kan hiervoor contact opnemen via digitaal.vlaanderen@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie).