De kaart geeft de ligging van 3 geologische profielen weer in het projectgebied van het Ondiep Model van Antwerpen (v1.1) tot max. -40mTAW. De profielen zijn te bekijken in pdf via een link in de attributentabel.
Filter
9070 resultaten
- GML
- Resultatenrekening (opbrengsten, kosten en marges) van een groot aantal sectoren in land- en tuinbouw, aangevuld met de belangrijkste technische en economische kengetallen.CSV
- Jeugdwerkkoepels, lokale jeugdwerkorganisaties en lokale besturen registreren informatie over de gebouwen en terreinen waar ze eigenaar/beheerder van zijn of die ze gebruiken in functie van hun werking. Die informatie wordt verzameld en weergegeven op de kaart op jeugdmaps.be. De geregistreerde data worden voor verschillende doeleinden gebruikt: - De Vlaamse Belastingdienst (VlaBel) gebruikt de lijst van infrastructuur voor de vrijstelling van onroerende voorheffing voor jeugdwerkinfrastructuur. - Een lijst van het erkende jeugdwerk wordt ook gebruikt in het kader van, bijvoorbeeld, een voordelig tarief bij het kampvervoer van De Lijn. - Een (lokale/Vlaamse) overheid kan de tool gebruiken als instrument voor de monitoring van het (lokale) jeugdruimtebeleid.
- Geografische raster-dataset die de bodembedekking in Vlaanderen weergeeft, toestand 2021.Deze kaarten op resolutie 1m hebben als doelpubliek de algemene gebruiker die een kaart met bodembedekking van Vlaanderen wil raadplegen als een basis voor diverse analyses met betrekking tot bodembedekking (vb. ruimtegebruik, …) of bodemgebruik.GeoTIFF
- Geografische raster-dataset die de bodembedekking in Vlaanderen weergeeft, toestand 2021.Deze kaart heeft een focus op de bodem en het verlies van zijn essentiële ecosysteemfuncties als bodem en de onomkeerbaarheid hiervan. We spreken hier van ‘Bodemafdekking’. Bodemafdekking wordt uitgedrukt als de oppervlakte waarvan de aard en/of toestand van het bodemoppervlak gewijzigd is door het aanbrengen van artificiële, (semi-) ondoorlaatbare materialen waardoor essentiële ecosysteemfuncties van de bodem verloren gaan. De kaart wordt weergegeven in percentage afdekking per pixel (5m resolutie).GeoTIFF
- Geografische raster-dataset die de bodembedekking in Vlaanderen weergeeft, toestand 2021.Deze kaart heeft een focus op permeabiliteit van de bodem, meer specifiek de ‘Waterondoorlaatbaarheid’. Het heeft hier een hydrologische context waarbij het verlies van de waterdoorlaatbaarheid belangrijk is. Waterondoorlaatbaarheid houdt verband met de oppervlakte waar het bodemoppervlak zijn infiltreerbaarheid voor water is verloren omwille van het aanbrengen van een artificieel waterondoorlatend oppervlak en dus waar water afstroomt via dit oppervlak. De kaart wordt weergegeven in percentage waterondoorlaatbaarheid per pixel (5m resolutie).GeoTIFF
- Geografische raster-dataset die de bodembedekking in Vlaanderen weergeeft, toestand 2021.Deze kaarten op resolutie 1m hebben als doelpubliek de algemene gebruiker die een kaart met bodembedekking van Vlaanderen wil raadplegen als een basis voor diverse analyses met betrekking tot bodembedekking (vb. ruimtegebruik, …) of bodemgebruik.GeoTIFF
- PFAS concentraties in bodem gemeten in opdracht van Lantis - interpretatieGML
- Deze kaart geeft aan of er om advies moet verzocht worden bij het aanvragen van een omgevingsvergunning voor een constructie die omwille van haar hoogte een invloed kan hebben op de luchtvaart: als de geplande constructie de op de kaart aangegeven hoogte overschrijdt, moet aan Het Directoraat-Generaal Luchtvaart van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer om advies gevraagd worden.De hoogte aangegeven op de kaart, wordt bepaald door de Vlaamse minister bevoegd voor ruimtelijke ordening, rekening houdend met het gezamenlijk voorstel van de federale ministers bevoegd voor de Luchtvaart en Defensie. Deze hoogte wordt per gemeente of per duidelijk omschreven gebied bepaald teneinde de burgerlijke en militaire luchtvaartterreinen, de visuele luchtvaartroutes, de militaire luchtvaartzones en de burgerlijke en militaire luchtvaartinstallaties voor communicatie, navigatie en toezicht (CNS) te beschermen.(Artikel 35, §16 van het Besluit van de Vlaamse Regering van 27 november 2015 tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning. (B.S. 2016-02-23; NUMAC: 2016035143)) Deze kaart treedt in werking op 26 januari 2024.GeoTIFF
- "Gewestplan, raster" is een versie in rasterformaat gebaseerd op de dataset in vectorformaat van de bodembestemmingen in Vlaanderen volgens de gewestplannen. De bodembestemmingen verwijzen naar de algemene en aanvullende (bijzondere) stedenbouwkundige voorschriften zoals ze voor al de Vlaamse gewestplannen werden vastgelegd. De Gewestplannen werden opgesteld in uitvoering van Wet op Ruimtelijke Ordening en de Stedenbouw van 1962 en worden op zich sinds 2002 niet meer gewijzigd (uitzondering hierop is de opname van informatie over het opheffen van reservatiestroken en aan te leggen lijninfrastructuur - Besluit Vlaamse Regering van 14/12/2018). Zij blijven echter een belangrijk instrument voor het ruimtelijk beleid, omdat zij op de meeste plekken in Vlaanderen het enige geldende ruimtelijk verordenende plan zijn. Aan de andere kant zijn op vele plekken mogelijks nog andere ruimtelijke verordenende plannen van toepassing, opgesteld door het Vlaamse Gewest, de provinciebesturen of de gemeentebesturen. Het gewestplan geeft dus vaak niet de volledige juridische plancontext weer op een plek. Aan de kaarten op basis van deze dataset kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie in de kaarten heeft louter informatieve waarde en geen juridisch bindende kracht. Om uitsluitsel te krijgen over de juridische planningscontext van een bepaald perceel of gebied dient u contact op te nemen met de stedenbouwkundige dienst van het betreffende gemeentebestuur. De digitale gewestplannen werden gecreëerd op basis van de originele gewestplan(wijziging)en die werden opgemaakt op kaartschaal 1/10.000. Bijgevolg is deze digitale versie enkel geschikt voor gebruik op middenschalig niveau, meer bepaald met maximale gebruiksschaal 1/10.000. Het gecombineerd raadplegen van dit bestand met grootschalige percelenkaarten is cartografisch niet correct en biedt geen uitsluitsel over de juridisch verordenende planningscontext van een perceel. Dit digitaal bestand is met de grootst mogelijke zorg samengesteld, met de oorspronkelijke, juridisch geldende gewestplannen als basis. Toch is het niet uitgesloten dat bepaalde informatie verouderd, onvolledig of onjuist is. De getoonde informatie kan dus niet beschouwd worden als een ‘voor eensluidend verklaarde kopie’ van de originele gewestplan(wijzigingen). Deze dataset is opgemaakt door rasterconversie van de dataset in vectorformaat van de gewestplannen, die op zijn beurt werd aangemaakt door vectorisatie van de kaarten van de 25 gewestplannen vastgesteld in de periode 1976 - 1980. Deze kaarten zijn opgemaakt op kaartschaal 1: 10.000. Alle aanpassingen die het gevolg zijn van de later goedgekeurde gewestplanwijzigingen zijn geïntegreerd in de dataset. In het geval er Arresten van de Raad van State werden uitgesproken die geleid hebben tot vernietiging van bepaalde delen van de gewestplannen dan werd, in bijna alle gevallen, het gewestplan in de toestand van vóór de vernietiging hersteld. Een overzicht van alle doorgevoerde bewerkingen vindt U in de metadata van deze dataset onder de rubriek Kwaliteit, Bewerkingen, Processtappen.
- Deze kaart geeft aan of er om advies moet verzocht worden bij het aanvragen van een omgevingsvergunning voor een constructie die omwille van haar hoogte een invloed kan hebben op de luchtvaart: als de geplande constructie de op de kaart aangegeven hoogte overschrijdt, moet aan Het Directoraat-Generaal Luchtvaart van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer om advies gevraagd worden.De hoogte aangegeven op de kaart, wordt bepaald door de Vlaamse minister bevoegd voor ruimtelijke ordening, rekening houdend met het gezamenlijk voorstel van de federale ministers bevoegd voor de Luchtvaart en Defensie. Deze hoogte wordt per gemeente of per duidelijk omschreven gebied bepaald teneinde de burgerlijke en militaire luchtvaartterreinen, de visuele luchtvaartroutes, de militaire luchtvaartzones en de burgerlijke en militaire luchtvaartinstallaties voor communicatie, navigatie en toezicht (CNS) te beschermen.(Artikel 35, §16 van het Besluit van de Vlaamse Regering van 27 november 2015 tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning. (B.S. 2016-02-23; NUMAC: 2016035143))Huidig geldende versie van de luchtvaartadvieskaart Vlaanderen.GeoTIFF
- Deze kaart bevat kleine verkeersveiligheidsingrepen die zijn gepland, gestart of uitgevoerd op autosnelwegen en gewestwegen in Vlaanderen.Naast de gekende grote infrastructuurprojecten voert AWV ook heel wat kleine ingrepen uit op het terrein: dit zijn werken die geen grote heraanleg vragen of waarvoor geen grote/langdurige hinder wordt verwacht. Deze kleine ingrepen helpen ons wel om flinke stappen vooruit te zetten om de verkeersveiligheid op die locaties te verbeteren. De kaart bevat een overzicht vanaf 2020 tot vandaag van kleinere werken als onderdeel van MIA (Mobiliteit Innovatief Aanpakken). Daarbij wordt via kleine aanpassingen aan de infrastructuur de verkeersveiligheid verhoogd in de proeftuinen in Limburg en West-Vlaanderen. We focussen hier op een nieuwe aanpak en samenwerking met (lokale) aannemers waarbij we zo snel mogelijk resultaat op het terrein willen boeken.WFS