Overstromingsmodel stad Antwerpen, maximale waterstand in meter, gemodeleerd bij specifiek jaar en herhalingsperiode. Download - https://s3-ant1.antwerpen.be/prd-open-data-datatank/DOWNLOADS/pluv_2050_T20.zip Doel: Stedelijke gebieden zijn erg kwetsbaar voor de gevolgen van klimaatverandering, vanwege de hoge concentratie van mensen, infrastructuur en economische activiteit, maar ook omdat steden de neiging hebben om extreme klimaten zoals hittegolven en plotselinge overstromingen te verergeren. Climate-fit.city zal de beste beschikbare wetenschappelijke gegevens over het stadsklimaat vertalen in relevante informatie voor publieke en private eindgebruikers die actief zijn in steden in een reeks verschillende sectoren. Aanmaak: Th e map is based on the results of VITO’s urban climate model UrbClim’. For the reference period '2000-2017', the model was driven by ECMWF ‘ERA5' data. The future data are generated by applying climate change statistics, based on a large number of GCMs and RCMs, to the reference data. Meer info: https://climatefit-city.marvin.vito.be/ - https://climatefit-city.marvin.vito.be/
Filter
9074 resultaten
- HTMLJSON
- Overstromingsmodel stad Antwerpen, maximale waterstand in meter, gemodeleerd bij specifiek jaar en herhalingsperiode. Download - https://s3-ant1.antwerpen.be/prd-open-data-datatank/DOWNLOADS/pluv_2050_T100.zip Doel: Stedelijke gebieden zijn erg kwetsbaar voor de gevolgen van klimaatverandering, vanwege de hoge concentratie van mensen, infrastructuur en economische activiteit, maar ook omdat steden de neiging hebben om extreme klimaten zoals hittegolven en plotselinge overstromingen te verergeren. Climate-fit.city zal de beste beschikbare wetenschappelijke gegevens over het stadsklimaat vertalen in relevante informatie voor publieke en private eindgebruikers die actief zijn in steden in een reeks verschillende sectoren. Aanmaak: Th e map is based on the results of VITO’s urban climate model UrbClim’. For the reference period '2000-2017', the model was driven by ECMWF ‘ERA5' data. The future data are generated by applying climate change statistics, based on a large number of GCMs and RCMs, to the reference data. Meer info: https://climatefit-city.marvin.vito.be/ - https://climatefit-city.marvin.vito.be/JSONHTML
- Overstromingsmodel stad Antwerpen, maximale waterstand in meter, gemodeleerd bij specifiek jaar en herhalingsperiode. Download - https://s3-ant1.antwerpen.be/prd-open-data-datatank/DOWNLOADS/pluv_2100_T100.zip Doel: Stedelijke gebieden zijn erg kwetsbaar voor de gevolgen van klimaatverandering, vanwege de hoge concentratie van mensen, infrastructuur en economische activiteit, maar ook omdat steden de neiging hebben om extreme klimaten zoals hittegolven en plotselinge overstromingen te verergeren. Climate-fit.city zal de beste beschikbare wetenschappelijke gegevens over het stadsklimaat vertalen in relevante informatie voor publieke en private eindgebruikers die actief zijn in steden in een reeks verschillende sectoren. Aanmaak: Th e map is based on the results of VITO’s urban climate model UrbClim’. For the reference period '2000-2017', the model was driven by ECMWF ‘ERA5' data. The future data are generated by applying climate change statistics, based on a large number of GCMs and RCMs, to the reference data. Meer info: https://climatefit-city.marvin.vito.be/ - https://climatefit-city.marvin.vito.be/HTMLJSON
- Overstromingsmodel stad Antwerpen, maximale waterstand in meter, gemodeleerd bij specifiek jaar en herhalingsperiode. Download - https://s3-ant1.antwerpen.be/prd-open-data-datatank/DOWNLOADS/pluv_2100_T05.zip Doel: Stedelijke gebieden zijn erg kwetsbaar voor de gevolgen van klimaatverandering, vanwege de hoge concentratie van mensen, infrastructuur en economische activiteit, maar ook omdat steden de neiging hebben om extreme klimaten zoals hittegolven en plotselinge overstromingen te verergeren. Climate-fit.city zal de beste beschikbare wetenschappelijke gegevens over het stadsklimaat vertalen in relevante informatie voor publieke en private eindgebruikers die actief zijn in steden in een reeks verschillende sectoren. Aanmaak: Th e map is based on the results of VITO’s urban climate model UrbClim’. For the reference period '2000-2017', the model was driven by ECMWF ‘ERA5' data. The future data are generated by applying climate change statistics, based on a large number of GCMs and RCMs, to the reference data. Meer info: https://climatefit-city.marvin.vito.be/ - https://climatefit-city.marvin.vito.be/HTMLJSON
- Overstromingsmodel stad Antwerpen, maximale waterstand in meter, gemodeleerd bij specifiek jaar en herhalingsperiode. Download - https://s3-ant1.antwerpen.be/prd-open-data-datatank/DOWNLOADS/pluv_2100_T20.zip Doel: Stedelijke gebieden zijn erg kwetsbaar voor de gevolgen van klimaatverandering, vanwege de hoge concentratie van mensen, infrastructuur en economische activiteit, maar ook omdat steden de neiging hebben om extreme klimaten zoals hittegolven en plotselinge overstromingen te verergeren. Climate-fit.city zal de beste beschikbare wetenschappelijke gegevens over het stadsklimaat vertalen in relevante informatie voor publieke en private eindgebruikers die actief zijn in steden in een reeks verschillende sectoren. Aanmaak: Th e map is based on the results of VITO’s urban climate model UrbClim’. For the reference period '2000-2017', the model was driven by ECMWF ‘ERA5' data. The future data are generated by applying climate change statistics, based on a large number of GCMs and RCMs, to the reference data. Meer info: https://climatefit-city.marvin.vito.be/ - https://climatefit-city.marvin.vito.be/HTMLJSON
- Laag met bereikzone van buurt-belevingsgroen, water en -pleinen (>0,5ha) op buurtniveau (400m en 5 min. wandelen). Laag met bereikzone van de gepland buurt-belevingsgroen en -pleinen (>0,5ha): Eilandje en Scheldekaaien. Met buurt-belevingsgroen, wateren -pleinen bedoelen we: - publiek toegankelijk gebruiksgroen groter dan 0,5 ha (of 5.000 m²): parken, pocketparken, hanggroen, fortgroen, hondenloopzone, stadsbos, speelbos, begraafplaats, groene speelterreinen, publiek toegankelijk gebouwgroen, bijvoorbeeld Vinkenparkje, Harmoniepark - agrarisch of landbouwgroen groter dan 0,5 ha (of 5.000 m²), tenzij volledig ontoegankelijk- natuurlijk groen groter dan 0,5 ha (of 5.000 m²) tenzij volledig ontoegankelijk: bijvoorbeeld Hobokense Polder, Wolvenberg - water groter dan 0,5 ha (of 5.000 m²) bijvoorbeeld Galgenweel, Burchtse Weel, Dokken, Schelde - publiek toegankelijke verharde ruimten groter dan 0,5 ha (of 5.000m²): pleinen, groene pleinen, sportterreinen (NIET: wegen, voetpaden en fietspaden), bijvoorbeeld Dageraadplaats, Grote Markt, Theaterplein Deze datalaag wordt jaarlijks in januari geactualiseerd, op voorwaarde dat de voorziening door de bevoegde sector/dienst jaarlijks wordt beheerd en geüpdate. De voorziening kent een bepaald bereik op basis van loopafstand, rekening houdend met belangrijke barrières (water, ring, snelweg, het spoor,…) en veilige oversteekplaatsen voor zwakke weggebruikers (tunnels, bruggen, zebrapaden met verkeerslichten). - bouwblok voorziening: 150 meter of 2 minuten wandelen - buurt voorziening: 400 meter of 5 minuten wandelen - wijk voorziening: 800 meter of 10 minuten wandelen/ 1.000 meter of 15 minuten wandelen - stadsdeel voorziening: 1.600 meter of 20 minuten wandelen of 10 minuten fietsen/ 2.400 meter of 30 minuten wandelen of 15 minuten fietsen. In totaal krijgen zo’n 50-tal lokale woonondersteunende voorzieningen bereikzones. In combinatie met de tekortzone geeft deze laag een beeld van de ruimtelijke spreiding van deze voorziening. Het beleid kan hiermee een evenwichtige ruimtelijke spreiding van de voorziening op basis van wandelafstand plannen.CSVKMLGEOJSONHTML+2
- De Vlaamse Regering wenst de herontwikkeling van verlaten bedrijventerreinen (zg. brownfields ) te stimuleren en te faciliteren door het afsluiten van convenanten met projectontwikkelaars en investeerders.Via zo’n convenant krijgen projectontwikkelaars en investeerders een aantal juridisch-administratieve en financiële voordelen bij de ontwikkeling van braakliggende en onderbenutte bedrijventerreinen. Daarmee wil de Vlaamse Regering hen ertoe aanzetten bij voorkeur verlaten sites (brownfields) te hergebruiken in plaats van nieuwe gebieden (greenfields) aan te snijden voor de ontwikkeling van industriële activiteiten, woningbouw of recreatie.Esri ShapeGML
- De dataset bevat volgende onderdelen:Bedrijventerrein: Dit zijn de bestemde terreinen zoals deze in werkelijkheid bestaan. De basis van deze contouren zijn de meest recente digitale bestemmingsplannen met economische bestemming, uitgebreid met de werkelijke contouren van gebruikspercelen die in één blok aansluiten aan het terrein en dus deel uitmaken van de bedrijvenzone zoals in werkelijkheid gekend.Bedrijventerreinperceel: Overzicht van de gebruikspercelen binnen een bedrijventerrein waarvoor informatie verzameld wordt inzake bebouwing, functie, gebruik en beschikbaarheid en indien gekend aangevuld met informatie over knelpunten (beperkingen). Met gebruikspercelen wordt bedoeld de visueel waarneembare (al dan niet bebouwde) kavel, die uit een deel of meerdere kadastrale percelen kan bestaan.Bedrijventerreinperceelaanbieding: Percelen die te koop of te huur worden aangeboden. Bevat een referentie naar het gebruiksperceel, de aanbiedende organisatie en de website waar het perceel wordt aangeboden.Geregistreerde organisatie: een tabel die de gegevens bevat van alle organisaties die optreden als aanbieder van een bedrijventerreinperceel of als ontwikkelaar of beheerder van een bedrijventerrein. Ontwikkelbare bedrijvenzone: bestemde(deel)terreinen met een lopende ontwikkeling of (deel)terreinen die (nog) niet ontwikkeld zijn.Beheerde bedrijvenzone: Een (deel van) een bedrijventerrein waarop een vorm van beheer aanwezig is. Dit kan gaan om een aanspreekpunt, digitaal beheer of juridisch beheer.Planningszone met economische bestemming (bedrijventerrein in planning): overzicht van toekomstige economische zones uit ontwerp-(her)bestemmingsplannen die een openbaar karakter hebben. Het zijn plannen in de fase waar de datum van de plenaire vergadering gekend is of waarvan de plenaire vergadering reeds heeft plaatsgevonden.Vlaio is de authentieke geografische gegevensbron voor de lagen bedrijventerrein en bedrijventerreinperceel.Esri ShapeGML
- Strategische geluidsbelastingskaart voor spoorverkeer met meer dan 30 000 trein - of trampassages per jaar volgens RL 2002/49/EG. Het referentiejaar van deze data is 2021. Op de geluidskaart wordt aangegeven aan hoeveel geluid de omgeving wordt blootgesteld. De geluidsbelasting wordt daarbij uitgedrukt in de parameter Lnight. Het Lnight-niveau is het gemiddelde van de geluidsniveaus tijdens de nacht (23-07u) en is één van de geluidindicatoren die representatief zijn voor mogelijke, nachtelijke slaapverstoring. Deze geluidsbelastingskaarten worden geactualiseerd om de 5 jaar. Vanaf de strategische geluidsbelastingskaarten met referentiejaar 2021 werd er een nieuwe rekenmethode gehanteerd. Dit is een nieuwe gezamenlijke Europese rekenmethode die vanaf de karteringsronde met referentiejaar 2021 voor alle lidstaten verplicht is. Omdat deze rekenmethode verschilt van deze die werd toegepast bij eerdere karteringsrondes is het niet aangewezen om de resultaten van referentiejaar 2021 te vergelijken met voorgaande edities (2006, 2011 en 2016). Het valt immers niet uit te sluiten dat verschillen in berekende blootstelling louter te wijten zijn aan de toepassing van deze nieuwe rekenmethode en niet een gevolg zijn van een verhoogde of verminderde blootstelling.GeoPackage
- Strategische geluidsbelastingskaart voor wegverkeer met meer dan 3 miljoen voertuigpassages per jaar volgens RL 2002/49/EG. Het referentiejaar van deze data is 2021. Op de geluidskaart wordt aangegeven aan hoeveel geluid de omgeving wordt blootgesteld. De geluidsbelasting wordt daarbij uitgedrukt in de parameter Lden. Het Lden-niveau is een gewogen jaargemiddeld geluidsdrukniveau over het etmaal waarbij de avond- en nachtniveaus relatief gezien zwaarder doorwegen, wat overeenkomt met de vaststelling dat geluidsoverlast ’s avonds en ’s nachts doorgaans als hinderlijker wordt ervaren. Uit Europees onderzoek blijkt dan ook dat een Lden een relatief goede voorspeller is van de mate waarin omwonenden hinder kunnen ondervinden. Deze geluidsbelastingskaarten worden geactualiseerd om de 5 jaar. Vanaf de strategische geluidsbelastingskaarten met referentiejaar 2021 werd er een nieuwe rekenmethode gehanteerd. Dit is een nieuwe gezamenlijke Europese rekenmethode die vanaf de karteringsronde met referentiejaar 2021 voor alle lidstaten verplicht is. Omdat deze rekenmethode verschilt van deze die werd toegepast bij eerdere karteringsrondes is het niet aangewezen om de resultaten van referentiejaar 2021 te vergelijken met voorgaande edities (2006, 2011 en 2016). Het valt immers niet uit te sluiten dat verschillen in berekende blootstelling louter te wijten zijn aan de toepassing van deze nieuwe rekenmethode en niet een gevolg zijn van een verhoogde of verminderde blootstelling.GeoPackage
- Strategische geluidsbelastingskaart voor wegverkeer met meer dan 3 miljoen voertuigpassages per jaar volgens RL 2002/49/EG. Het referentiejaar van deze data is 2021. Op de geluidskaart wordt aangegeven aan hoeveel geluid de omgeving wordt blootgesteld. De geluidsbelasting wordt daarbij uitgedrukt in de parameter Lnight. Het Lnight-niveau is het gemiddelde van de geluidsniveaus tijdens de nacht (23-07u) en is één van de geluidindicatoren die representatief zijn voor mogelijke, nachtelijke slaapverstoring. Deze geluidsbelastingskaarten worden geactualiseerd om de 5 jaar. Vanaf de strategische geluidsbelastingskaarten met referentiejaar 2021 werd er een nieuwe rekenmethode gehanteerd. Dit is een nieuwe gezamenlijke Europese rekenmethode die vanaf de karteringsronde met referentiejaar 2021 voor alle lidstaten verplicht is. Omdat deze rekenmethode verschilt van deze die werd toegepast bij eerdere karteringsrondes is het niet aangewezen om de resultaten van referentiejaar 2021 te vergelijken met voorgaande edities (2006, 2011 en 2016). Het valt immers niet uit te sluiten dat verschillen in berekende blootstelling louter te wijten zijn aan de toepassing van deze nieuwe rekenmethode en niet een gevolg zijn van een verhoogde of verminderde blootstelling.GeoPackage
- Strategische geluidsbelastingskaart voor belangrijke luchthaven(s) in Vlaanderen met meer dan 50.000 vliegbewegingen per jaar (excl. oefenvluchten met lichte vliegtuigen) volgens RL 2002/49/EG. De luchthaven van Brussels Airport is de enige luchthaven in Vlaanderen die aan de definitie van 'belangrijke luchthaven' volgens richtlijn 2002/49/EG voldoet. Het referentiejaar van deze data is 2021. Op de geluidskaart wordt de jaargemiddelde geluidsimmissie van de vliegbewegingen van en naar de luchthaven Brussels Airport weergegeven uitgedrukt in de parameter Lnight. De parameter Lnight stelt het geluidsniveau tijdens de nachtperiode voor en is dus en maat voor mogelijke slaapverstoring. De strategische geluidsbelastingskaart in uitvoering van de RL 2002/49/EG wordt 5-jaarlijks geactualiseerd. Vanaf de strategische geluidsbelastingskaarten met referentiejaar 2021 werd er een nieuwe rekenmethode gehanteerd. Dit is een nieuwe gezamenlijke Europese rekenmethode die vanaf de karteringsronde met referentiejaar 2021 voor alle lidstaten verplicht is. Omdat deze rekenmethode verschilt van deze die werd toegepast bij eerdere karteringsrondes is het niet aangewezen om de resultaten van referentiejaar 2021 te vergelijken met voorgaande edities (2006, 2011 en 2016). Het valt immers niet uit te sluiten dat verschillen in berekende blootstelling louter te wijten zijn aan de toepassing van deze nieuwe rekenmethode en niet een gevolg zijn van een verhoogde of verminderde blootstelling.GeoPackage