Gedaan met laden. U bevindt zich op: Juridisch Kenniscentrum Overheidspersoneel

Juridisch Kenniscentrum

Het Juridisch Kenniscentrum (JKC) staat binnen de diensten van de Vlaamse overheid in voor de opmaak van regelgeving inzake personeel en organisatieontwikkeling, uitvoering van het beleid en opvolging van de regelgevingsagenda. Het Vlaams personeelsstatuut, dat de arbeidsvoorwaarden regelt van de meeste personeelsleden van de Vlaamse overheid, is een van de belangrijkste speerpunten.

Wat doet het JKC?

De afdeling bestaat uit een juridisch team, dat zich bezighoudt met adviesverlening en reglementering, en uit het team Kennis en Informatie, dat praktische en administratieve taken op zich neemt.

Ze verleent eerstelijns- en tweedelijnsadvies (afhankelijk van de doelgroep) en ondersteuning (sjablonen, opleiding, …) inzake personeel en organisatieontwikkeling in ruime zin. Verder verzorgt de afdeling het secretariaat van de raad van beroep en het adviesorgaan.

Binnen het Agentschap Overheidspersoneel gaat het om advies en ondersteuning in tweede lijn naar de dienstencentra (personeelsadministratie, talent, welzijn, …) en samenwerking met het beleid. Zo wil het Juridisch Kenniscentrum bijdragen aan een kwaliteitsvol personeelsbeheer.

Hoe contacteer je het JKC?

Heb je een vraag voor het juridisch team? Neem dan contact op via het Vlimpers-contactformulier(opent in nieuw venster).

Heb je een vraag voor het team Kennis en Informatie? Dan kan je mailen naar personeelsstatuut@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie).