Gedaan met laden. U bevindt zich op: Informatie voor leveranciers van educatieve diensten

Informatie voor leveranciers van educatieve diensten

Dienstenleveranciers doorlopen een standaard ACM-integratie zodat hun digitale toepassingen vlot bereikbaar zijn voor leerlingen via LeerID. Dit gebeurt via een veilige procedure die afhankelijk is van het vereiste authenticatieniveau van de dienstenleverancier.

Hoe kunnen dienstenleveranciers aansluiten op LeerID?

Dienstenleveranciers kunnen in contact komen met LeerID op 2 manieren:

  • De kandidaat dienstenleverancier wordt spontaan gecontacteerd door de productmanager van LeerID.
  • De kandidaat dienstenleverancier kan zich zelf aanmelden via een digitaal aanmeldformulier.

Dienstenleveranciers volgen een aantal stappen om aan te sluiten:

  1. De dienstenleverancier vult een aantal basisgegevens in via een online aanmeldformulier.
  2. De vraag tot aansluiting wordt beoordeeld.
  3. Na een positief advies wordt er een samenwerkingsprotocol afgesloten.
  4. Opstart van het aansluitingsproces: afhankelijk van de situatie bij de dienstenleverancier zelf kan dit meerdere weken in beslag nemen.

Kosten

Het gebruik van LeerID voor dienstenleveranciers is volledig gratis. De kosten voor de ontwikkeling, het beheer, het onderhoud en de ondersteuning bij de aansluiting worden integraal door de Vlaamse overheid gedragen.

Als er ontwikkelingen nodig zijn aan de kant van de dienstenleverancier, moet deze daar zelf voor instaan.
Enkele voorbeelden:

  • Aanpassingen voor de ACM-integratie binnen de eigen toepassing
  • Bijkomende functionele en technische analyses
  • Kosten m.b.t. interne rapporteringen
  • Bijkomende ontwikkelkosten
  • Kosten met betrekking tot de begeleiding bij het aansluitingsproces en het testen van de aansluiting
  • Specifieke communicatie naar eindgebruikers