Gedaan met laden. U bevindt zich op: Private ontwikkelaars en -ondernemers betrekken bij sociale woningbouw Innovatief wonen

Private ontwikkelaars en -ondernemers betrekken bij sociale woningbouw

Wonen in Vlaanderen lanceerde in 2023 vier oproepen naar private ontwikkelaars en - ondernemers om samen extra sociale woningen te realiseren of te renoveren.

Wonen in Vlaanderen lanceert geregeld oproepen naar private ontwikkelaars en - ondernemers om samen extra sociale woningen te realiseren of te renoveren. In 2023 waren er vier oproepen Constructieve Benadering Overheidsopdrachten (CBO), Design & Insulate spouwmuren en modulaire woningen.

Via CBO kunnen private spelers een totaalproject aanbieden. Ze staan in voor het grondaanbod, het ontwerp en de bouw van sociale woningen op locaties in heel Vlaanderen. We lanceerden zo twee CBO’s in 2023. Ook lanceerden we een eerste CBO+ waarbij niet alleen nieuwbouw, maar ook renovatie mogelijk is. De private speler renoveert dan bestaande constructies tot sociale woningen op een eigen grond.

Met Design & Insulate spouwmuren stelde Wonen in Vlaanderen aannemers aan om spouwmuren van sociale huurwoningen te isoleren. De woonmaatschappijen kunnen dan opdrachten via onze raamovereenkomst bestellen.

Ook in de oproep modulaire woningen 2023 werken woonmaatschappijen via private partners met modulaire wooneenheden aan innovatie oplossingen.

Lees meer over deze samenwerking met private ondernemers