Gedaan met laden. U bevindt zich op: Jonge ontwerpers en kunstenaars laten kennismaken met sociaal wonen: Meesterproef Sociaal Wonen Innovatief wonen

Met de Meesterproef Sociaal Wonen willen we jonge ontwerpers en kunstenaars nog beter vertrouwd maken met sociaal wonen en de woonmaatschappijen laten kennismaken met hun benadering van sociaal wonen. In 2023 werden de laureaten van de Meesterproef 2022 gekozen.

Met de Meesterproef Sociaal Wonen willen we jonge ontwerpers en kunstenaars nog beter vertrouwd maken met sociaal wonen en de woonmaatschappijen laten kennismaken met hun benadering van sociaal wonen. Het Team Vlaams Bouwmeester en een aantal ervaren ‘meters en peters’ begeleiden de opdrachtgevers en de jonge deelnemers hierbij intensief.

Uniek aan de formule van de Meesterproef is dat zowel architecten als kunstenaars kunnen deelnemen. In vijf van de tien projecten van de Meesterproef 2022 maakten de opdrachtgevers extra budget vrij om kunst een plek te geven.

U vindt de 10 gekozen projecten op www.meesterproef.vlaanderen.(opent in nieuw venster)

De Meesterproef is een samenwerking tussen de Vlaamse Bouwmeester, Wonen in Vlaanderen, de Vereniging van Vlaamse Huisvestingsmaatschappijen (VVH - nu Initia) en het Platform Kunst in Opdracht.