Gedaan met laden. U bevindt zich op: 1 jaar Wonen in Vlaanderen Jaarverslag 2023

1 jaar Wonen in Vlaanderen

Sinds 1 januari 2023 vormen het agentschap Wonen-Vlaanderen en de Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen (VMSW) het nieuwe agentschap Wonen in Vlaanderen.

Ontdek de start van het nieuwe agentschap.

Nieuw agentschap Wonen in Vlaanderen van start

Door de krachten te bundelen, biedt Wonen in Vlaanderen een nog sterkere dienstverlening aan voor burgers, woonmaatschappijen en lokale besturen.

Met de slogan ‘een thuis voor iedereen’ is de ambitie meteen duidelijk. Wonen in Vlaanderen wil dat elke burger, professionele partner en medewerker zich thuis voelt zodat ze samen kwaliteitsvol, toegankelijk, woonzeker en betaalbaar wonen mogelijk maken – kortom, een thuis creëren voor alle inwoners van Vlaanderen.

Lees meer over Wonen in Vlaanderen

Kick-off van het nieuwe agentschap voor partners en stakeholders

Op dinsdag 21 maart 2023 lanceerden we Wonen in Vlaanderen voor al onze partners en stakeholders in het ICC in Gent. Tijdens onze kick-off gingen we in gesprek met de lokale besturen en de woonmaatschappijen en bracht Sorcha Edwards (secretaris-generaal Housing Europe) een inspirerende keynote over het woonbeleid in heel Europa. Afsluiten deden we met een netwerkmoment met 500 deelnemers.

Lees meer over de Kick-off Wonen in Vlaanderen

Infosessie voor partners: Ronde van Vlaanderen

Onze organisatie stelde het nieuwe agentschap voor tijdens een provinciale ronde doorheen Vlaanderen. Partners van Wonen in Vlaanderen kregen een blik achter de schermen van Wonen in Vlaanderen. Koepelorganisaties, lokale besturen en woonmaatschappijen kregen een uitnodiging in de bus en konden met ons in gesprek gaan.

Radio Wonen in Vlaanderen

De personeelsleden van Wonen in Vlaanderen werden verwend met een dagje radio Wonen in Vlaanderen. Tijdens de live-uitzending konden ze luisteren naar hun favoriete muziek en nieuws op maat van het agentschap. De radio-uitzending was er voor en door de collega’s van Wonen in Vlaanderen.