VLAM verleidt Brazilianen met Conference-campagne

Op 22 augustus vond in Sao Paolo de vijfde editie van PMA Fresh Connections Brazil plaats. Deze conferentie richt zich op de groente- en fruitmarkt in Zuid-Amerika in het algemeen en de opportuniteiten voor Brazilië in het bijzonder. VLAM was er voor de tweede maal aanwezig met een promostand voor Conference-peren. Deze deelname versterkte onze activiteiten in Brazilië, en paste binnen het kader van het Europese project Taste of Europe.

Voor deze editie daagden meer dan 600 professionals uit verschillende landen op om contacten te leggen en (nieuwe) producten en technologieën voor te stellen. Daarnaast kon men ook via seminaries nieuwe inzichten verwerven op het vlak van lokale expertise en de Braziliaanse consumentenmarkt. Naast importeurs/exporteurs waren er ook retailers, telers, logistieke partners en vertegenwoordigers van overheden aanwezig. De Belgische Conference-peer kon rekenen op de vertegenwoordiging van de veilingen BelOrta en BFV en exporteur Demargro.

‘Her name is Conference’
VLAM verzorgde op dit congres een stand waar de Conference-peer centraal stond. De stand werd ingekleed in het originele campagneconcept. Als beeld werd daarbij gekozen voor een karaktervolle vrouw met de Conference-peer in haar hand. De bijhorende slogan luidt “Ela se chama Conference” - “Her name is Conference”. Tijdens het event werden de bezoekers de boodschap dat de Conference-peer zowel zacht als hard geconsumeerd kan worden, wat een verschil is in vergelijking met de andere variëteiten. Alle bezoekers van het congres werden bovendien verwend met een gift bag. Naast een Conference-peer kregen de bezoekers ook een infofolder, Belgische pralines en originele balpen. Om in de sfeer van Belgische lekkernijen te blijven, werden vijf mooie dozen met Deus champagnebier verloot onder de bezoekers die de vragenlijst invulden op de VLAM-stand. De actie leverde een 100-tal enthousiaste deelnemers op.
De deelname aan PMA Fresh Connections vond plaats in het kader van een driejarige campagne die voor 80% gecofinancierd wordt door Europa. Het gaat om een informatie- en promotiecampagne die de Brazilianen warm moet maken voor de Belgische Conference-peer. De focus van de campagne ligt op degustaties op de winkelvloer.

Export naar Brazilië
Pas sinds het voorjaar van 2017 is er markttoegang voor de Belgische Conference-peren in Brazilië. VLAM voerde al meteen bij de seizoensstart promotieacties. Na een eerste beursdeelname in augustus 2017 volgden al in november de eerste degustaties plaats in supermarkten in Sao Paulo. In totaal vonden er meer dan 1.800 degustaties plaats in het seizoen van 2017-2018.
Omdat het belangrijk is deze jonge markt van dichtbij op te volgen, zal VLAM ook in 2019 deelnemen aan PMA Fresh Connections Brazil.

Download documenten