Nieuwe Freshfrombelgium.com: 14 sites onder één dak

Buitenlandse handelscontacten vinden voortaan nog makkelijker een geschikte leverancier van Belgische versproducten. VLAM vernieuwde daartoe volledig het exportplatform www.freshfrombelgium.com, dat 14 aparte productsites overkoepelt. Elke productsite vertrekt vanuit het verhaal van de betrokken sector en sluit zo beter aan op de specifieke interesses van de handel.

14 op een rij, van Aardappelen tot Zuivel
Nieuw is dat de verschillende productgroepen hun eigen onafhankelijke platform binnen de koepel krijgen. Dat verhoogt de vindbaarheid in zoekmachines en zorgt er tevens voor dat elke site op maat kan opgebouwd worden volgens de relevante content per productgroep. Zo krijgt een inkoper of een journalist uit een bepaalde sector enkel die info die hem interesseert. Uiteraard legt VLAM via de koepel en via duidelijke links een brug tussen alle productgroepen. En de passie, het vakmanschap en de kwaliteit van onze producten lopen als een rode draad doorheen alle sites.
Benieuwd naar de verschillende sites? Je vindt ze via de koepel www.freshfrombelgium.com of via de rechtstreekse adressen:

www.belgianmeat.com
www.belgianfinemeats.com
www.belgianrabbitmeat.com
www.belgianpoultry.com
www.belgianeggs.com
www.belgianfruitsandvegetables.com
www.belgianpotatoes.com
www.belgianpotatoproducts.com
www.belgianseeds.com
www.belgianorganicproducts.com
www.belgianplants.com
www.belgiandairy.com
www.belgianfish.com
www.belgianlivestock.com

Forse make-over
De nieuwe sites brengen elk van de VLAM-productgroepen op hun eigen manier tot leven. Via een modulair blokkensysteem kan elke site dus op maat opgebouwd worden zodat de content optimaal tot zijn recht komt.
De vertrouwde elementen van het vroegere platform behouden nog steeds een prominente plaats op de sites. Zo werd de centrale exporteursdatabank, waar aankopers een geschikte leverancier kunnen vinden, opnieuw geïntegreerd in de nieuwe sites. Verder vinden bezoekers er uiteraard nog steeds het nieuws, achtergrondinformatie en een beurskalender.
Daarnaast zijn ook extra modules voorzien om de sectoren beter tot leven te brengen. Zo geven bedrijfsreportages voortaan een gezicht aan de sierteeltsector. Video’s bezorgen de buitenlandse contacten dan weer een inkijk in onze productie van vlees en pluimvee en spelen in op de vraag naar meer bewegende beelden. En de productblokken zetten de belangrijkste toppers van enkele sectoren in de kijker.
Een ideale mix dus om buitenlandse handelscontacten en journalisten een goed inzicht te geven in onze sectoren.

Polyglot
Wie aan export doet, moet meertalig denken. Daarom werden alle sites standaard in vier talen voorzien: Nederlands, Frans, Engels en Duits. Voor belgianmeat.com trekken we alle registers open en bestaat de site ook in het Pools, Italiaans, Koreaans en Japans. Er volgt nog een Chinese versie.

Download documenten