Gedaan met laden. U bevindt zich op: Van knelpunt tot speerpunt. Leesmotivatie in de Vlaamse lerarenopleidingen. Eindrapport
Van knelpunt tot speerpunt. Leesmotivatie in de Vlaamse lerarenopleidingen. Eindrapport
Dit onderzoek wil inzicht geven in de manier waarop en de mate waarin de Vlaamse lerarenopleidingen leesbevordering integreren in hun onderwijsvisie, curricula en onderwijspraktijk. Daartoe werden lerarenopleiders van elf hogescholen en vier universiteiten in Vlaanderen bevraagd via een gestandaardiseerde lijst van open vragen over drie thema’s: stand van zaken, knelpunten en voorstellen. De vragenlijst kwam tot stand in samenspraak met de opdrachtgevers: het Vlaams Fonds voor de Letteren, CANON Cultuurcel en Iedereen Leest. De respons werd verzameld via invulformulieren, interviews en focusgesprekken, en de verkregen data werden volgens een kwalitatieve methode geanalyseerd.
Lees de publicatie
Deze publicatie kunt u gratis bestellen.
- Publicatiedatum
- Januari 2019
- Publicatietype
- Rapport
- Thema's
- Werken in het onderwijs
- Auteur(s)
- Jan T' Sas
Opmerking