Gedaan met laden. U bevindt zich op: Transitieprioriteit Levenslang leren en dynamische levensloopbaan. Startnota
Transitieprioriteit Levenslang leren en dynamische levensloopbaan. Startnota
Op 10 maart 2017 keurde de Vlaamse Regering de startnota voor transitieprioriteit 'Levenslang leren en de dynamische levensloopbaan' goed. De nota beschrijft de impact van technologie op jobs, kwalificaties en vaardigheden; hoe trends als individualisering en flexibilisering de loopbanen en arbeidsrelaties kunnen herdefiniëren en de verwachte evoluties in het onderwijs- en vormingslandschap. Bedoeling is te komen tot een nieuwe visie op de lerende levensloopbaan. De startnota sluit aan bij de nota Visie2050, de langetermijnstrategie voor Vlaanderen, die de Vlaamse Regering in maart 2016 heeft voorgesteld. Die strategie richt zich op het creëren van welvaart en welzijn op een slimme, innovatieve en duurzame manier in een sociaal, open, veerkrachtig en internationaal Vlaanderen, waarin iedereen meetelt. Er werden zeven transitieprioriteiten bepaald die noodzakelijk zijn om een omslag richting 2050 te maken. De transities zijn structurele veranderingen met een grote impact op de samenleving. Per transitieprioriteit wordt een startnota met een plan van aanpak opgemaakt.
Lees de publicatie
- Uitgever
- Publicatiedatum
- Maart 2017
- Publicatietype
- Beleidsdocument
- Thema's
- Levenslang leren , Toekomstvisie , Werken en leren
- Auteur(s)
- Hilde Crevits, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Onderwijs 2014-2019