Gedaan met laden. U bevindt zich op: Levenslang leren: participeert iedereen wel in gelijke mate?
Levenslang leren: participeert iedereen wel in gelijke mate?
Om vlot mee te kunnen in een snel veranderende kennissamenleving is het belangrijk om een leven lang te leren. In de studie wordt op basis van de survey ‘Sociaal-culturele verschuivingen in Vlaanderen’ (SCV-survey) de (bijkomende) opleidingsparticipatie van de Vlamingen tussen 2002 en 2010 onderzocht. Eerst komt de evolutie van de globale deelname aan (bijkomende) opleidingsactiviteiten kort aan bod. Een schets van de opleidingsdeelname naargelang achtergrondkenmerken zoals geslacht, leeftijd, onderwijsniveau, arbeidsmarktstatuut en functiebeperking laat vervolgens toe om aan te geven wie meer of minder meedoet. Door de ongelijke opleidingsparticipatie van verschillende groepen tegenover elkaar te plaatsen, kunnen er een aantal kloven in de opleidingsdeelname berekend worden.
Lees de publicatie
- Publicatiedatum
- December 2010
- Publicatietype
- Studie
- Thema's
- Levenslang leren , Samenleving en bevolking
- Auteur(s)
- Myriam Vanweddingen
- Reeks
- SVR-Webartikel 2010/21