Gedaan met laden. U bevindt zich op: Genereren, opzoeken en versturen van attesten Domein attesten

Genereren, opzoeken en versturen van attesten

Waarschuwing MAGDA Online

MAGDA Online is bedoeld voor overheidsinstanties. Als burger kunt u geen gebruik maken van MAGDA Online.

Binnen het domein attesten kunt u attesten in het kader van het Europese digitale COVID-certificaat genereren, opzoeken en verzenden.

Opmerking: er bestaan verschillende soorten attesten. Welke acties mogelijk zijn, is afhankelijk van het type attest.

Opzoeken en versturen van een attest

Een attest kan opgezocht worden op basis van:

  • Het INSZ van de geattesteerde.
  • De naam, voornaam en geboortedatum van de geattesteerde
    • Vul minstens de naam of voornaam in combinatie met (een deel van) de geboortedatum in.
    • Vul de geboortedatum zo volledig mogelijk in. Er wordt niet gezocht met wildcards: wanneer enkel een jaartal wordt ingevuld, dan wordt gezocht op personen waarvoor geen geboortedag en -maand beschikbaar is.
  • de naam, voornaam, geboortedatum, telefoonnummer en/of CTPC-code
    • Dit is enkel mogelijk voor testattesten die zijn toegekend aan iemand zonder geldig BIS-nummer of INSZ-nummer.
    • Er is geen enkel veld verplicht, maar er moet minstens één veld ingevuld worden.

Het attest kan rechtstreeks met de MAGDA Documentendienst verzonden worden naar de geattesteerde.

Er is een link voorzien om gemakkelijk alle documenten die zijn verzonden naar de geattesteerde te bekijken.

Versturen van het laatste attest

Sommige attesten mogen niet getoond worden aan de gebruiker van MAGDA Online om privacyredenen.

De gebruiker heeft de mogelijkheid om per type attest het laatste geldige attest te versturen. De gebruiker krijgt geen bijkomende informatie of er effectief een verzending heeft plaatsgevonden (en dus of er een attest was).

De gebruiker vult het INSZ-nummer in van de geattesteerde, kiest het type attest en de verzendmethode.

Opmerking: niet alle verzendmethodes worden aangeboden voor elk type attest.

Opnieuw genereren van een attest

In een aantal gevallen kan het zinvol zijn om reeds aangemaakte attesten opnieuw aan te maken:

  • De volgorde van de attesten is niet correct (dosis 1 komt na dosis 2).
  • De regio (=de issuer) van de geattesteerde is niet correct.
  • De gegevens van de geattesteerde zijn gewijzigd (naam, geboortedatum, INSZ).

In deze gevallen kan een beheerder alle actieve attesten van een persoon opnieuw genereren.

Klik hiervoor op de knop Vernieuw attesten.

Vul vervolgens het INSZ-nummer van de geattesteerde in en klik op Vernieuw. Indien het INSZ-nummer al was ingevuld in het zoekvenster, wordt dit automatisch overgenomen in de pop-up.

Indien u de optie Trek de bestaande attesten in aanvinkt, zullen de bestaande actieve attesten altijd vervangen worden. In het andere geval gebeurt dit enkel als er incorrecte gegevens zijn (zie hoger).

Na het vernieuwen van de attesten wordt het bestaande zoekresultaat niet overschreven. Om de meest recente attesten te zien dient u de zoekopdracht opnieuw uit te voeren. U kan hiervoor ook klikken op zoek opnieuw in de melding.

Het opnieuw genereren van attesten heeft geen vertraging en zal onmiddellijk slagen.

Eén dosis vereist

In een aantal gevallen mag een persoon maar één dosis van een vaccin krijgen, bijvoorbeeld na een hevige allergische reactie. Het INSZ van deze persoon kan geregistreerd worden zodat deze persoon toch een geldig vaccinatiebewijs zal krijgen.

Klik op de knop 1 dosis vereist.

U heeft twee opties:

Aangeven of één dosis volstaat: hiervoor dient u het INSZ toe te voegen. Vul het INSZ in en klik op Toevoegen ‘1 dosis vereist’. Het INSZ zal onmiddellijk de nieuwe eigenschap krijgen.

Of aangeven dat één dosis niet meer volstaat: hiervoor dient u het INSZ te verwijderen. Vul het INSZ in en klik op Verwijderen ‘1 dosis vereist’. Na de bevestiging zal het INSZ opnieuw moeten voldoen aan de normale regels.