Gedaan met laden. U bevindt zich op: Infoschermen kantoorgebouwen Kantoor en gebouwen

Infoschermen kantoorgebouwen

Het Facilitair Bedrijf beheert digitale infoschermen in zijn grote kantoorgebouwen waarop ook jij een boodschap kan plaatsen.

Hieronder lees je hoe je daar gebruik kan van maken: wat de mogelijkheden, werkwijze en afspraken zijn.

Waar vind je de schermen?

In totaal hangen er 74 schermen in 12 kantoorgebouwen meer bepaald in volgende gebouwen: Herman Teirlinck, Ferraris, Arenberg, Conscience, Ellips, VAC Antwerpen, VAC Brugge, VAC Gent, VAC Leuven, VAC Hasselt, Koolstraat 35 en de postsite te Aalst.
De infoschermen bevinden zich op strategische plaatsen: aan de inkom, onthaal, in het restaurant, koffiebar of op de vergaderverdieping.

Wat zijn de mogelijkheden?

De infoschermen kunnen we inzetten om jouw communicatie-actie te ondersteunen. Samen bespreken we de mogelijkheden en proberen we je wensen te vervullen. En er is heel wat mogelijk want het systeem is vrij flexibel:

  • op alle schermen of enkel in bepaalde gebouwen
  • elke dag van de week of enkel op specifieke dagen
  • gedurende 1 dag, 1 week of meerdere weken
  • op specifieke uren.

We beperken wel het aantal berichten zodat de hele loop niet te lang duurt.

Afspraken

Zowel het technisch beheer van de schermen als het ontwerp, programmatie en publicatie van de berichten gebeurt door Het Facilitair Bedrijf.

De infoschermen zijn bedoeld om informatie m.b.t. het gebouw (zoals aankondiging van ramenwas, werken in of rond het gebouw, etc) aan de bewoners aan te kondigen.

Daarnaast kunnen ook berichten die niet-gebouwgebonden zijn, gepubliceerd worden:

  • indien ze afkomstig zijn van een entiteit van de Vlaamse overheid
  • ze dienen ook een rechtstreekse link hebben met de Vlaamse overheid (bijv. aankondiging van een grootschalige VO-activiteit zoals Dag van het Bos of Dag van de Wetenschap,...), personeelsinformatie (bijv. Vlimpers, vakantie-opvang, ...), nieuws van de Sociale Dienst, ...
  • ter ondersteuning van acties voor (neutrale) goede doelen (zoals Het Rode Kruis, MS-liga, Warmste Week, ..) waarvoor een verkoop of inzameling gebeurt in de gebouwen of die georganiseerd worden door een entiteit van de Vlaamse overheid
  • dringende boodschappen van algemeen belang (bijv. naar aanleiding van de terreurdreiging in Brussel in 2016 zijn de schermen ook ingezet voor dergelijke algemene boodschappen).
  • bepaalde algemene informatie (zoals het weer, de tijd, ...) verschijnt ook op de schermen.

Welke berichten publiceren we niet?

De inhoud (zowel de tekst als de afbeelding) dient neutraal te zijn: vakbondsberichten, berichten met politieke of religieuze verwijzingen of symbolen worden niet opgenomen.

Ook berichten die bestemd zijn voor een kleine doelgroep (bijv. een bericht voor 1 entiteit in een gebouw waar meerdere entiteiten gehuisvest zijn) komen niet in aanmerking.

Werkwijze - timing

Als je gebruik wilt maken van de infoschermen dan volstaat het even contact op te nemen via Facilipunt. Zij sturen je vraag dan als de bliksem door naar het verantwoordelijke team.

Ofwel lever je ons een kant en klaar beeld aan (specificaties zie hieronder). Diezelfde dag of de dag erna kan het dan gepubliceerd worden

Ofwel maken wij voor jou een ontwerp. In dat geval moet je rekening houden met volgende timing:

  • Stap 1: bespreking - briefing
  • Stap 2: ontwerp (1 à 3 dagen)
  • Stap 3: definitief ontwerp (1 dag)
  • Stap 4: publicatie (1 dag)

Vormgeving en tekst

Indien je zelf een ontwerp aanlevert dan doen wij nog even een check op taal en algemeen ontwerp

Ontwerp: je kan gebruikmaken van de vaste sjablonen met of zonder een afbeelding, maar hiervan kan afgeweken worden als jouw boodschap/campagne er niet in past. Vraag de InDesign-sjablonen op via Facilipunt.

Foto's/afbeeldingen:

  • gebruik
    • eigen beelden
    • of gehuurde foto’s (bijv. Shutterstock) dus beelden waarvan het auteursrecht in orde is. Afbeeldingen van het internet gebruiken mag zomaar niet en kan leiden tot boetes (die overigens doorgerekend worden)
    • beelden met een voldoende hoge resolutie
    • relevante beelden, die dus de boodschap versterken
  • formaat:
    • JPEG
    • liggend
  • grootte
    • bij sjabloon met foto links: 710 x 768 pixels
    • bij sjabloon met foto rechts: 790 x 768 pixels
    • bij sjabloon met foto op de volledige achtergrond: 1360 x 768 pixels
  • eigen logo's: dienen ofwel verwerkt te zijn in de aangeleverde afbeelding ofwel apart aangeleverd te worden
    Opgelet: het logo van Vlaanderen moet volgens de huisstijl aangeleverd/gebruikt worden.
    Beschik je niet over het juiste logo? Neem contact op met merkbeleid via merkbeleid@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie)

Video

  • formaat: MP4 - liggend
  • duur: < 1min.
  • geen geluid - Indien er toch gesproken wordt in het filmpje, ondertiteling voorzien.

Tekst

  • correct Nederlands
  • 1 boodschap per bericht (niet te veel willen meegeven)
  • wees kort en bondig
    • titel: best 1 regel – idealiter 5-6 woorden max.
    • bodytekst: max 3 regels
    • URL’s: zo kort mogelijk (daarom geen www of https vooraf)

Kostprijs

Deze dienst is gratis voor de infoschermen in beheer bij Het Facilitair Bedrijf.