Gedaan met laden. U bevindt zich op: Datastroom tussen Vlimpers en Gebruikersbeheer Informatieveiligheid Vlimpers

Datastroom tussen Vlimpers en Gebruikersbeheer

Vlimpers is gekoppeld aan het Gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid om veilig en efficiënt personeelsgegevens te beheren en te delen. Wat dit precies inhoudt, lees je op deze webpagina.

Wisselwerking

Elke werkdag delen zowel de applicatie Vlimpers als het Gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid gegevens over personeelsleden van Vlimpers-entiteiten.

Vlimpers stuurt elke werkdag rond 20.40 uur personeelsdossiers door van medewerkers met een direct arbeidscontract bij de Vlaamse overheid via een zogenaamde ‘dropserver’. Bij mogelijke onregelmatigheden zijn manuele interventies vereist. Die wijzigingen worden pas op de volgende werkdag uitgevoerd.

Op het moment dat jij je aanmeldt op Vlimpers, deelt Gebruikersbeheer informatie, namelijk je e-mailadres, je gebruikersnaam en je Vlimpers-nummer. Dit vergemakkelijkt het aanmeldproces in Vlimpers.

Goed om te weten

HR-professionals kunnen vragen om deze werkwijze voor hun entiteit uit te breiden naar medewerkers zonder direct arbeidscontract.

Gegevensstroom naar Vlimpers

Vlimpers gebruikt de volgende gegevens uit Gebruikersbeheer:

  • je Vlimpers-nummer
  • je gebruikersnaam
  • je werk-e-mailadres
  • je VO-identificatienummer in Gebruikersbeheer

Gegevensstroom van Vlimpers

Gebruikersbeheer gebruikt de volgende gegevens uit Vlimpers:

  • je persoonsgegevens (zoals je voornaam, naam en rijksregisternummer)
  • je werkgerelateerde gegevens (zoals de naam van je entiteit, de organisatiecode, het type van je contract en je werkcontactgegevens).
Goed om te weten
  • Deze persoonsgegevens stromen via Gebruikersbeheer ook automatisch door naar de Telefoongids Vlaanderen (TGV).
  • De gegevens uit Vlimpers overschrijven eventuele manuele aanpassingen in Gebruikersbeheer.
  • Vlimpers is ook gekoppeld aan de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid (KSZ), de officiële bron voor persoonsgegevens. Lees hierover meer op de webpagina ‘Mijn personeelsdossier’.

Informatie voor lokale beheerders

Als lokale beheerder van een entiteit sta je in voor het beheer van gebruikersrechten. Hieronder vind je een overzicht van terugkerende vragen. Praktische informatie vind je terug op de webpagina voor lokale beheerders.(opent in nieuw venster)