Gedaan met laden. U bevindt zich op: Voeg in een paar klikken je afwezigheid toe in je Outlook-agenda Nieuwsberichten

Voeg in een paar klikken je afwezigheid toe in je Outlook-agenda

Nieuwsbericht
2 april 2025

Hoe je dit doet, lees je verder in dit nieuwsbericht.

Deze functionaliteit is enkel mogelijk als je organisatie er gebruik van maakt en werkt met een Outlook-agenda. Enkel HR binnen je organisatie kan deze dienstverlening activeren.

Twee collega's werken op laptop aan statafeltje
© Lieven Van Assche

Je vraagt je afwezigheid aan in Vlimpers en ontvangt na goedkeuring van je aanvraag automatisch twee e-mailberichten:

  • 1 e-mail als goedkeuring van je aanvraag
  • 1 e-mail met een bijlage om in je Outlook-agenda op te nemen. Lees verder hoe je dit doet.

Aan de slag

  • Stap 1

    Open het bestand via het tabblad ‘Bijlagen’ of door te dubbel klikken op het bestand.

  • Stap 2

    Er verschijnt een melding van Microsoft Outlook ‘Deze internetagenda aan Outlook toevoegen?’.

  • Stap 3

    De afwezigheid werd toegevoegd aan jouw agenda. Je kunt de e-mail met het vergaderverzoek verwijderen. De afwezigheid blijft zichtbaar in jouw agenda.

    • Je kunt de titel en eventuele categorie achteraf aanpassen naar wens.
    • Wijzigingen aan je afwezigheid worden niet automatisch aangepast in je Outlook-agenda. Je moet dit manueel aanpassen.

Bij een wijziging van je afwezigheid, ontvang je geen aangepast vergaderverzoek.

Hulp nodig?

Klik in Vlimpers op de ?-knoppen en lees de invoerinstructies. Of raadpleeg de Vlimpers-snelstartkaarten over afwezigheden via Vlimpers(opent in nieuw venster) > tegel ‘Leren’. Noteer ‘afwezigheid’ in het zoekveld centraal bovenaan en zoek de gewenste snelstartkaart.