Gedaan met laden. U bevindt zich op: E-facturatie: informatie voor leveranciers E-facturatie

E-facturatie: informatie voor leveranciers

Inzetten op elektronische facturatie heeft veel voordelen. Het gaat sneller, je werkt gebruiksvriendelijk en efficiënt en je kan naar de overheid factureren. E-facturatie is niet enkel voor grote bedrijven en organisaties voorbehouden.

Hoe kan jouw bedrijf correcte e-facturen versturen?

E-facturatie is er niet alleen voor bedrijven met een eigen ERP of een boekhoudpakket. De voorbije jaren zijn er ook tal van facturatiepakketten op de markt gekomen die zich in het bijzonder richten op bedrijven met kleine factuurvolumes.

Dus: of je veel of weinig uitgaande facturen heb, veel of weinig overheidsklanten, wel of geen geen ERP-systeem: ook voor jouw bedrijf is er een geschikte optie. Ontdek de beste software-oplossing(opent in nieuw venster) op formaat van jouw bedrijf.

Ben je er nog niet helemaal uit of ben je in afwachting van de gepaste oplossing, dan kan je als overgangsmaatregel nog altijd gebruik maken van het mercuriusportaal(opent in nieuw venster). Let wel: dit kan enkel voor facturen van Belgische ondernemingen naar de verschillende overheidsniveaus in ons land.

E-facturatie is verplicht, maar ook een opportuniteit

Overheden verplichten e-facturatie in het kader van de Europese Richtlijn 2014/55/EU. De Vlaamse overheid vraagt e-facturen van haar leveranciers voor alle opdrachten al sinds het jaar 2017. Deze verplichting is voor jou als bedrijf echter ook een opportuniteit. Maak hier gebruik van om je hele facturatieproces te digitaliseren naar al je klanten en zo een belangrijke stap naar verdere digitalisering te zetten. Wil je weten of je klant in staat is om e-facturen te ontvangen, consulteer dan de lijst met alle Peppol ontvangers(opent in nieuw venster).