Gedaan met laden. U bevindt zich op: Aanmelden GRB-platform datavalidatie Basiskaart Vlaanderen (GRB)

Aanmelden GRB-platform datavalidatie

Aanmelden op de GRB-webapplicaties “indienen van een GRB terugmelding”, “aanvragen quickscan” en “opladen as-builtplan”.

Toegangs- en Gebruikersbeheer Vlaanderen ACM-IDM

Om toegang te krijgen tot de publieke GRB-webapplicaties loggen gebruikers in via het Toegangs- en gebruikersbeheer Vlaanderen ACM-IDM. Dit is het standaard toegangsbeheer voor websites van de Vlaamse overheid.

De publieke GRB-webapplicaties zijn:

De publieke GRB-webapplicaties zijn uitsluitend toegankelijk voor professionele gebruikers. De lokale beheerder in ACM/IDM dient een account te koppelen aan de organisatie. Er zijn geen extra rollen nodig in ACM/IDM om te kunnen werken met de GRB-webapplicaties. Wanneer een persoon gekoppeld is met een organisatie, krijgt die persoon automatisch het recht “medewerker” toegewezen. Dat is voldoende om de publieke GRB-webapplicaties te kunnen gebruiken. 

Wat doet een lokale beheerder in ACM/IDM?

In het Gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid heeft elke entiteit of organisatie een eigen lokale beheerder. Deze medewerker van de entiteit of organisatie heeft de verantwoordelijkheid de gebruikers en hun gebruikersrechten te beheren, denk hierbij aan: gebruikers toevoegen, gebruikersrechten toekennen of terug verwijderen, het beheren van paswoorden en de looptijd van gebruikersrechten aanpassen.

Bent u als entiteit of organisatie nog niet geregistreerd bij ACM/IDM raadpleeg dan zeker de pagina Aanmelden als ondernemer(opent in nieuw venster).

Indien bovenstaande niet in orde gebracht is voor u op het moment dat u wenst in te loggen op een van de publieke GRB-webtoepassingen dan zal u onderstaande foutmelding krijgen tijdens het aanmeldproces en zal u niet kunnen verder werken met de GRB applicaties zolang de inregeling niet in orde gebracht is door uw lokale beheerder in ACM-IDM.