Deze data wordt dagelijks bijgehouden en is dus steeds up to date Samenvatting: De plannen van aanleg worden in de wet op de stedebouw (decreet betreffende de ruimtelijke ordening, gecoördineerd op 22 oktober 1996) omschreven; bedoeld zijn het gewestplan, het algemeen plan van aanleg (A.P.A.) en bijzonder plan van aanleg (B.P.A.). Een bijzonder plan van aanleg geeft voor het betrokken deel van het gemeentelijk grondgebied volgende elementen aan: de bestaande toestand; de gedetailleerde bestemming van verschillende delen van het grondgebied voor bewoning, nijverheid, landbouw of enig ander gebruik; het tracé van alle in het bestaande verkeerswegennet te brengen wijzigingen; de voorschriften betreffende de plaatsing, de grootte en de welstand van de gebouwen en afsluitingen, alsmede die betreffende de binnenplaatsen en tuinen. Het kan bovendien aangeven: de voorschriften betreffende het aanleggen en uitrusten van de wegen, de bouwvrije stroken en de beplantingen; de plaatsen die bestemd worden voor het aanleggen van groene ruimten, bosreservaten, sportvelden en begraafplaatsen, alsmede voor openbare gebouwen en voor monumenten; indien een ruilverkaveling of herverkaveling nodig blijkt, de grenzen van de nieuwe kavels, onder vermelding dat die grenzen door het schepencollege kunnen worden gewijzigd met goedkeuring van de Vlaamse regering. De hierboven opgesomde voorschriften kunnen eigendomsbeperkingen inhouden, met inbegrip van bouwverbod. Wanneer een streek-, gewest- of algemeen plan bestaat, richt het bijzonder plan zich naar de aanwijzingen en bepalingen ervan, en vult ze aan. Het kan er desnoods van afwijken. Sinds het nieuw decreet op de ruimtelijke ordening van 18 mei 1999 (DRO) wordt het vroegere systeem van gewestplanwijzigingen en BPA's vervangen door de meer flexibele Ruimtelijke UitvoeringsPlannen (RUP's), Deze worden opgemaakt door de 3 bevoegdheisniveau's nl, gemeente, provincie en gewest op basis van het subsidiariteitsprincipe, Deze plannen worden opgemaakt om uitvoering te geven aan de ruimtelijke structuurplannen en worden bijgevolg steeds opgemaakt vertrekkende vanuit de visie van een ruimtelijk structuurplan, Deze laatste zijn strategische beleidsplannen die voor een bepaalde plantermijn aangeven hoe de ruimte van het betrokken grondgebied ontwikkeld en beheerd zal worden, Een RUP bevat elementen van bestemming, beheer en inrichting, Deze informatie zit vervat in stedenbouwkundige voorschriften die van toepassing zijn op een stuk grondgebied en bijgevolg en ruimtelijke link hebben (al dan niet perceelsgebonden) De hier gepubliceerde laag 'BPA-RUP-grondvlak (actuele toestand)' is een digitale vectoriële versie van de samengevoegde geactualiseerde BPA's en RUP's voor Antwerpen en wordt best gebruikt in combinatie met de gegeorefereerde scans van de originele analoge (papieren) plannen. De laag is een onderdeel van een meer uitgebreid bestand dat is opgebouwd uit 9 lagen namelijk de BPA-RUP-grondvlakken, de overdrukken (in 2 lagen op basis van al of niet geometrisch nauwkeurig), de lijnen(in 2 lagen op basis van al of niet geometrisch nauwkeurig), de punten(in 2 lagen op basis van al of niet geometrisch nauwkeurig), een laag voor de eventuele deelzones binnen het RUP en de BPA- of RUP-contour (onderdeel van het plannenregister) . Hier worden enkel de geactualiseerde bestemmingsgebieden (de zogenaamde 'grondkleur' bv, 'zone voor kantoren') van de rechtsgeldige BPA's en RUP's weergegeven en gedocumenteerd. Deze laag is per definitie niet-overlappend binnen éénzelfde BPA of RUP,(in tegenstelling tot de overdruklaag die wel overlappende delen kan bevatten). Opbouw lagen volgens richtlijn op http://www2.vlaanderen.be/ruimtelijk/registers/digirups/digirups.html. Voor de gemeentelijke RUPs van Antwerpen wordt voor de hoofdbestemming gekozen uit de lijst uit het handboek RUPs. (hierop wordt de inkleuring ook gebaseerd) Doel: De bestemmingscontouren dienen ter ondersteuning van de ruimtelijke planning en adviesverlening in Antwerpen op alle beleidsniveaus. Het is een belangrijke informatielaag bij de voorbereiding, uitvoering en evaluatie van het beleid via ruimtelijke analyse, kartografie, en geautomatiseerde dossierafhandeling. Aanmaak: Digitalisatie van de BPA-bestemmingen van de rechtsgeldige BPA’s adhv de ingescande en gegeorefereerde scans.Recente BPA's en Gemeentelijke RUP's worden aangeleverd in GIS-formaat, De provinciale en gewestelijke RUP's worden decretaal verplicht in GIS aangeleverd door de betreffende overheid.
Filter
9070 resultaten
- JSONHTMLGEOJSONCSV+2
- Samenvatting: Begrenzing van de districten, de indeling van het grondgebied van de stad Antwerpen met eigen bevoegdheid op lokaal vlak. Doel: De dataset vormt de grootschalige basis van het Geografisch Informatie Systeem van de stad Antwerpen, als ondersteunend instrument voor de dienstverlening en het beleid van de verschillende diensten of bedrijfseenheden. Aanmaak: De districtsgrens werd bepaald op basis van de midschalige districtsgrens en waar nodig gecorrigeerd op basis van de gebouwen, percelen en wegen uit de grootschalige basiskaart. De begrenzing van de districten met de aanpalende gemeenten valt samen met de stadsgrens.GEOJSONCSVJSONKML+4
- Samenvatting: In het s-RSA wordt het toekomstige ruimtelijke beleid van de stad Antwerpen voorgesteld. Dit beleid is opgebouwd uit een generieke of stadsbrede visie en een actieve of projectmatige aanpak. Het generieke beleid kan als volgt beschreven worden: · Het generiek beleid is opgebouwd uit zeven beelden: waterstad, ecostad, havenstad, spoorstad, poreuze stad, dorpen en metropool en megastad. Deze beelden vormen samen het collectieve geheugen van de inwoners en bezoekers van de stad. · Vanuit een generieke benadering betekent het strategisch beleid het vooropstellen van een aantal doelen, gestructureerd volgens de beelden van de stad, die op hun beurt strategische selecties en maatregelen bepalen. Deze selecties vormen de basis voor de selectiekaarten. · De beelden van de stad vormen het referentiekader waarmee elk project dat betrekking heeft op Antwerpen, rekening mee dient te houden. Dit kader wordt opgebouwd uit regels opgemaakt vanuit elk beeld. Daar de generieke regels betrekking hebben op het ganse grondgebied van de stad, dient ook het actief beleid (de ruimtes, programma’s en projecten) zich hiernaar richten Het beeld van de ‘dorpen en metropool’ is één van de zeven beelden binnen het s-RSA. Dit beeld is onderverdeeld in enkele subbeelden: policentrische stad, erfgoed, wonen, werken en recreatie. In het subbeeld van ‘dorpen en metropool – werken’ beoogt het ruimtelijk structuurplan niet rechtstreeks een economisch beleid uit te stippelen. Het ruimtelijk structuurplan kan wel beschouwd worden als een aanvulling op een beleid voor ontwikkeling en kan helpen en sturen bij een duurzame groei, door een aantal ‘deugdzame relaties’ te ondersteunen een aantal andere te ontmoedigen. De doelstellingen om deze visie te bereiken zijn: het behoud van de historische clusters, versterken van de economische rol van handel en bedrijvigheid, ruimte voor nieuwe groeisectoren en aantrekken van innovatieve activiteiten. De selecties gebeurden op basis van twee modellen: clusters en modellen. Wat resulteerde in clusters bedrijventerreinen en verwevingsgebieden, bedrijvigheid in woonzones, mobiliseren van lege terreinen en reorganiseren van restgronden, herbruik van brownfields, nieuwe bedrijven terreinen, nieuwe kantoorlocaties en kleinhandelsgebieden Doel: Visualisatie van de selectiekaart 06D_werken van het sRSA,De afbakeningen zijn geen harde grenzen, en kan men verder preciseren in het uitvoeringsproces. De selectiekaart is geen zoneringsplan of bodembestemmingsplan. De kaart bevestigt of ontkent geen bouwrechten Aanmaak: De selectiekaarten zijn het resultaat van de omzetting van de zeven opgemaakte beelden van de stad naar shape-formaat. De autocad-kaarten en de overeenkomstige rasters werden hiervoor als basis gebruikt. De intekening gebeurde met behulp van de grootschalige basiskaart van de stad Antwerpen.HTMLZIPKMLCSV+2
- Samenvatting: In het s-RSA wordt het toekomstige ruimtelijke beleid van de stad Antwerpen voorgesteld. Dit beleid is opgebouwd uit een generieke of stadsbrede visie en een actieve of projectmatige aanpak. Het generieke beleid kan als volgt beschreven worden: · Het generiek beleid is opgebouwd uit zeven beelden: waterstad, ecostad, havenstad, spoorstad, poreuze stad, dorpen en metropool en megastad. Deze beelden vormen samen het collectieve geheugen van de inwoners en bezoekers van de stad. · Vanuit een generieke benadering betekent het strategisch beleid het vooropstellen van een aantal doelen, gestructureerd volgens de beelden van de stad, die op hun beurt strategische selecties en maatregelen bepalen. Deze selecties vormen de basis voor de selectiekaarten. · De beelden van de stad vormen het referentiekader waarmee elk project dat betrekking heeft op Antwerpen, rekening mee dient te houden. Dit kader wordt opgebouwd uit regels opgemaakt vanuit elk beeld. Daar de generieke regels betrekking hebben op het ganse grondgebied van de stad, dient ook het actief beleid (de ruimtes, programma’s en projecten) zich hiernaar richten Het beeld van de ‘poreuze stad’ is één van de zeven beelden binnen het s-RSA. Dit beeld pleit voor het aangrijpen van de aanpassende verschijningsvormen van de stad en heeft betrekking op de morfologie van de stad. Het is gerelateerd aan de verschillen in het stedelijk ruimtegebruik en de verschillende stromen van de gebruikers in deze ruimte. De stedelijke ruimte en haar verschijningsvormen moeten zich kunnen aanpassen aan de steeds wijzigende omstandigheden en leefgewoontes in de maatschappij. De porositeit van de stad moet gebruikt en verbeterd worden door handelsactiviteiten, wonen en werken te integreren in elkaars nabijheid. Het doel van porositeit is het in gebruik nemen van leegstaande gebouwen of onbebouwde percelen voor residentiële of economische activiteiten, eventueel gekoppeld aan de vernieuwing van het materiële weefsel en de open ruimte. Hierbij moet ook infrastructuur voor het sociale leven en het verenigingsleven gecreëerd worden. Het behoud van een zekere mix op sociaal en functioneel vlak moet verder gedifferentieerd worden op buurtniveau. Het uiteindelijke doel is het garanderen van de kwaliteit van wonen en werken in de stad en het verhogen van het algemene welzijn. Daar elk gebied in de stad andere noden kent, vergt dit een gebiedsgerichte oplossing. Dit beeld kent echter twee types van selectie die ook resulteren in twee selectie kaarten: ten eerste de selectie voor de bebouwde ruimte en ten tweede de selectie van de groene ruimte. De selectie van de gebouwde gebieden richt zich op de bouwblokken. Het betreft een wensbeeld met aandacht voor beeldkwaliteit van open en bebouwde ruimte, functionele verweving, mix van typologie, porositeit, fasering,… De selectiekaart richt zich enerzijds tot bouwblokrenovatieprojecten in de 19e eeuwse gordel en anderzijds tot projecten in moderne stadswijken van de 20st eeuwse gordel. De selectie van de groene ruimte is gerelateerd aan een groenstrategie, die zich richt op de poreuze delen van de stad. Ter bevordering van de groenvoorziening in de diverse stadswijken kunnen een aantal gebieden met een specifiek beleid geselecteerd worden. De ruimtelijke inventaris van groene ruimten in de stad en in de inventaris van tekortzones buurt- en wijkgroen, moeten ingezet worden om op stadsniveau een groennetwerk uit te bouwen. Doel: Visualisatie van de selectiekaart 05B_poreuze_stad_groen van het sRSA,De afbakeningen zijn geen harde grenzen, en kan men verder preciseren in het uitvoeringsproces. De selectiekaart is geen zoneringsplan of bodembestemmingsplan. De kaart bevestigt of ontkent geen bouwrechten Aanmaak: De selectiekaarten zijn het resultaat van de omzetting van de zeven opgemaakte beelden van de stad naar shape-formaat. De autocad-kaarten en de overeenkomstige rasters werden hiervoor als basis gebruikt. De intekening gebeurde met behulp van de grootschalige basiskaart van de stad Antwerpen.CSVGEOJSONZIPHTML+2
- Samenvatting: In het s-RSA wordt het toekomstige ruimtelijke beleid van de stad Antwerpen voorgesteld. Dit beleid is opgebouwd uit een generieke of stadsbrede visie en een actieve of projectmatige aanpak. Het generieke beleid kan als volgt beschreven worden: · Het generiek beleid is opgebouwd uit zeven beelden: waterstad, ecostad, havenstad, spoorstad, poreuze stad, dorpen en metropool en megastad. Deze beelden vormen samen het collectieve geheugen van de inwoners en bezoekers van de stad. · Vanuit een generieke benadering betekent het strategisch beleid het vooropstellen van een aantal doelen, gestructureerd volgens de beelden van de stad, die op hun beurt strategische selecties en maatregelen bepalen. Deze selecties vormen de basis voor de selectiekaarten. · De beelden van de stad vormen het referentiekader waarmee elk project dat betrekking heeft op Antwerpen, rekening mee dient te houden. Dit kader wordt opgebouwd uit regels opgemaakt vanuit elk beeld. Daar de generieke regels betrekking hebben op het ganse grondgebied van de stad, dient ook het actief beleid (de ruimtes, programma’s en projecten) zich hiernaar richten Het beeld van de ‘spoorstad’ is één van de zeven beelden binnen het s-RSA. Dit beeld pleit voor het openen van de stad door diens bereikbaarheid te vergroten. Dit beeld wekt, door de letterlijke betekenis van sporen, de illusie zich enkel te richten op het openbaar vervoer. In realiteit omvat dit beeld alle ruimtelijke en functionele mobiliteitsaspecten. Inzake autoverkeer, moeten de stad en de haven bereikbaar blijven via autowegen. Hierdoor worden projecten als het sluiten van de ring en het scheiden van doorgaand en bestemmingsverkeer opgevat. Beide hebben een grote impact op het lager netwerk van de stad zowel ruimtelijk als naar verkeersafwikkeling. Het beter uitwerken van dit fijnmazig netwerk moet samen met het bovenliggend netwerk zorgen voor het creëren van een stad met open ruimtelijk systeem maken. Het openbaar vervoer speelt echter een belangrijke rol in dit beeld, daar een meer uitgebouwd en efficiënt openbaar vervoersnet de autogerichtheid kan doen afnemen en zo de bereikbaarheid van de stad en de leefbaarheid in de stad kan verhogen. De verbetering van het openbaar vervoer vertaalt zich in: het versterken van de territoriale boulevards die vanuit de districten naar de binnenstad lopen (dit type boulevard bevat altijd een tram), het inrichten van radiale boulevards die de verschillende districten onderling verbinden (dit type bevat wenselijk een tram), het volledig herinrichten van een groene Singel (voor lokaal verkeer) het verbeteren van de afstemming tussen verschillende openbaarvervoersvormen en met andere modi. Doel: Visualisatie van de selectiekaart 04B_spoorstad_fietsroutenetwerk van het sRSA,De afbakeningen zijn geen harde grenzen, en kan men verder preciseren in het uitvoeringsproces. De selectiekaart is geen zoneringsplan of bodembestemmingsplan. De kaart bevestigt of ontkent geen bouwrechten Aanmaak: De selectiekaarten zijn het resultaat van de omzetting van de zeven opgemaakte beelden van de stad naar shape-formaat. De autocad-kaarten en de overeenkomstige rasters werden hiervoor als basis gebruikt. De intekening gebeurde met behulp van de grootschalige basiskaart van de stad Antwerpen.CSVZIPKMLHTML+2
- Samenvatting: In het s-RSA wordt het toekomstige ruimtelijke beleid van de stad Antwerpen voorgesteld. Dit beleid is opgebouwd uit een generieke of stadsbrede visie en een actieve of projectmatige aanpak. Het generieke beleid kan als volgt beschreven worden: · Het generiek beleid is opgebouwd uit zeven beelden: waterstad, ecostad, havenstad, spoorstad, poreuze stad, dorpen en metropool en megastad. Deze beelden vormen samen het collectieve geheugen van de inwoners en bezoekers van de stad. · Vanuit een generieke benadering betekent het strategisch beleid het vooropstellen van een aantal doelen, gestructureerd volgens de beelden van de stad, die op hun beurt strategische selecties en maatregelen bepalen. Deze selecties vormen de basis voor de selectiekaarten. · De beelden van de stad vormen het referentiekader waarmee elk project dat betrekking heeft op Antwerpen, rekening mee dient te houden. Dit kader wordt opgebouwd uit regels opgemaakt vanuit elk beeld. Daar de generieke regels betrekking hebben op het ganse grondgebied van de stad, dient ook het actief beleid (de ruimtes, programma’s en projecten) zich hiernaar richten Het beeld van de ‘spoorstad’ is één van de zeven beelden binnen het s-RSA. Dit beeld pleit voor het openen van de stad door diens bereikbaarheid te vergroten. Dit beeld wekt, door de letterlijke betekenis van sporen, de illusie zich enkel te richten op het openbaar vervoer. In realiteit omvat dit beeld alle ruimtelijke en functionele mobiliteitsaspecten. Inzake autoverkeer, moeten de stad en de haven bereikbaar blijven via autowegen. Hierdoor worden projecten als het sluiten van de ring en het scheiden van doorgaand en bestemmingsverkeer opgevat. Beide hebben een grote impact op het lager netwerk van de stad zowel ruimtelijk als naar verkeersafwikkeling. Het beter uitwerken van dit fijnmazig netwerk moet samen met het bovenliggend netwerk zorgen voor het creëren van een stad met open ruimtelijk systeem maken. Het openbaar vervoer speelt echter een belangrijke rol in dit beeld, daar een meer uitgebouwd en efficiënt openbaar vervoersnet de autogerichtheid kan doen afnemen en zo de bereikbaarheid van de stad en de leefbaarheid in de stad kan verhogen. De verbetering van het openbaar vervoer vertaalt zich in: het versterken van de territoriale boulevards die vanuit de districten naar de binnenstad lopen (dit type boulevard bevat altijd een tram), het inrichten van radiale boulevards die de verschillende districten onderling verbinden (dit type bevat wenselijk een tram), het volledig herinrichten van een groene Singel (voor lokaal verkeer) het verbeteren van de afstemming tussen verschillende openbaarvervoersvormen en met andere modi. Doel: Visualisatie van de selectiekaart 04A_spoorstad_open_stad van het sRSA,De afbakeningen zijn geen harde grenzen, en kan men verder preciseren in het uitvoeringsproces. De selectiekaart is geen zoneringsplan of bodembestemmingsplan. De kaart bevestigt of ontkent geen bouwrechten Aanmaak: De selectiekaarten zijn het resultaat van de omzetting van de zeven opgemaakte beelden van de stad naar shape-formaat. De autocad-kaarten en de overeenkomstige rasters werden hiervoor als basis gebruikt. De intekening gebeurde met behulp van de grootschalige basiskaart van de stad Antwerpen.JSONCSVGEOJSONZIP+2
- Samenvatting: In het s-RSA wordt het toekomstige ruimtelijke beleid van de stad Antwerpen voorgesteld. Dit beleid is opgebouwd uit een generieke of stadsbrede visie en een actieve of projectmatige aanpak. Het generieke beleid kan als volgt beschreven worden: · Het generiek beleid is opgebouwd uit zeven beelden: waterstad, ecostad, havenstad, spoorstad, poreuze stad, dorpen en metropool en megastad. Deze beelden vormen samen het collectieve geheugen van de inwoners en bezoekers van de stad. · Vanuit een generieke benadering betekent het strategisch beleid het vooropstellen van een aantal doelen, gestructureerd volgens de beelden van de stad, die op hun beurt strategische selecties en maatregelen bepalen. Deze selecties vormen de basis voor de selectiekaarten. · De beelden van de stad vormen het referentiekader waarmee elk project dat betrekking heeft op Antwerpen, rekening mee dient te houden. Dit kader wordt opgebouwd uit regels opgemaakt vanuit elk beeld. Daar de generieke regels betrekking hebben op het ganse grondgebied van de stad, dient ook het actief beleid (de ruimtes, programma’s en projecten) zich hiernaar richten Het beeld van de ‘ecostad’ is één van de zeven beelden binnen het s-RSA. Dit beeld pleit voor een levendige open ruimte, waar de stedelijke leefkwaliteit wordt verhoogd door de bewoners groene ruimten aan te bieden om elkaar te ontmoeten, te recreëren en te ontspannen. Deze groene ruimten hoeven er niet allemaal uit te zien als parken of stadsbossen. Open langschappen dragen bij tot de diversificatie van groene ruimten in en rondom de stad. Om hun gebruikswaarde voor de inwoners van de stad te verhogen dienen deze zones toegankelijk te zijn voor het publiek, door middel van paden voor voetgangers en fietsers. Op basis van deze definitie van groene ruimtes, kan er een stedelijke parkstructuur worden aangeduid. Deze parkstructuur moet instaan voor een continue en open ruimte die meer levenskwaliteit biedt in alle districten. De structuurbepalende elementen hierin zijn: waternetwerk, groengebieden, ontbrekende schakels, stads(rand)bossen, agrarische landschappen ( stedelijke en regionale landschappen; open ruimte snippers) en snippers in de bebouwde ruimte. Doel: Visualisatie van de selectiekaart 02-ecostad van het sRSA,De afbakeningen zijn geen harde grenzen, en kan men verder preciseren in het uitvoeringsproces. De selectiekaart is geen zoneringsplan of bodembestemmingsplan. De kaart bevestigt of ontkent geen bouwrechten Aanmaak: De selectiekaarten zijn het resultaat van de omzetting van de zeven opgemaakte beelden van de stad naar shape-formaat. De autocad-kaarten en de overeenkomstige rasters werden hiervoor als basis gebruikt. De intekening gebeurde met behulp van de grootschalige basiskaart van de stad Antwerpen.GEOJSONHTMLJSONKML+2
- Samenvatting: In het s-RSA wordt het toekomstige ruimtelijke beleid van de stad Antwerpen voorgesteld. Dit beleid is opgebouwd uit een generieke of stadsbrede visie en een actieve of projectmatige aanpak. Het generieke beleid kan als volgt beschreven worden: · Het generiek beleid is opgebouwd uit zeven beelden: waterstad, ecostad, havenstad, spoorstad, poreuze stad, dorpen en metropool en megastad. Deze beelden vormen samen het collectieve geheugen van de inwoners en bezoekers van de stad. · Vanuit een generieke benadering betekent het strategisch beleid het vooropstellen van een aantal doelen, gestructureerd volgens de beelden van de stad, die op hun beurt strategische selecties en maatregelen bepalen. Deze selecties vormen de basis voor de selectiekaarten. · De beelden van de stad vormen het referentiekader waarmee elk project dat betrekking heeft op Antwerpen, rekening mee dient te houden. Dit kader wordt opgebouwd uit regels opgemaakt vanuit elk beeld. · Daar de generieke regels betrekking hebben op het ganse grondgebied van de stad, dient ook het actief beleid (de ruimtes, programma’s en projecten) zich hiernaar richten De ‘waterstad’ is één van de zeven beelden binnen het s-RSA. Dit beeld pleit voor een algemeen herstel van de relatie tussen de stad en het waternetwek erbinnen, waarbij de relatie met de Schelde een cruciale rol speelt. Het herstellen van het waternetwerk kan gebeuren door de oorspronkelijke structuur opnieuw zichtbaar te maken daar waar het mogelijk is. Dit betekent dat de kwaliteit van het publiek domein rondom rivier, beken, dokken en kanaal moet vergroot worden en dat de toegankelijkheid ervan moet verbeteren. Om dit beeld vorm te geven werden er aan de hand van selecties de onderdelen van het waternetwerk bepaald. Zo werden er rivier en beekvalleien, historische waters: plassen, dijken, strand, nieuwe natte natuur, Schelde bruggen en nieuwe hoogbouwgebieden langs het water geselecteerd Doel: Visualisatie van de selectiekaart 01-waterstad van het sRSA,De afbakeningen zijn geen harde grenzen, en kan men verder preciseren in het uitvoeringsproces. De selectiekaart is geen zoneringsplan of bodembestemmingsplan. De kaart bevestigt of ontkent geen bouwrechten Aanmaak: De selectiekaarten zijn het resultaat van de omzetting van de zeven opgemaakte beelden van de stad naar shape-formaat. De autocad-kaarten en de overeenkomstige rasters werden hiervoor als basis gebruikt. De intekening gebeurde met behulp van de grootschalige basiskaart van de stad Antwerpen.KMLJSONGEOJSONHTML+2
- Samenvatting: In het s-RSA wordt vanuit een algemene visie een toekomstig ruimtelijke beleid voor de stad voorgesteld. De strategische kaart is de synthese van het te voeren actief beleid van het s-RSA. Deze kaart is als volgt opgebouwd: De strategische kaart bestaat uit 5 strategische ruimtes: de harde ruggengraat, de zachte ruggengraat, de groene singel, het levendig kanaal en het lager netwerk. Een strategische ruimte vervult een sleutelrol in het actief beleid van het s-RSA. Het is in deze ruimtes dat de stad de komende 15 jaar prioritair wenst te investeren met mensen en middelen. Binnen elke strategische ruimte heeft het s-RSA strategische programma’s afgebakend. Een strategische programma geeft een meer specifieke en pragmatische inhoud aan de strategische ruimte. Voor elk programma heeft het s-RSA eveneens strategische projecten aangeduid: dit zijn de vooropgestelde acties waarmee het structuurplan de visie en gebiedsgerichte doelstellingen wil realiseren. Sommige strategische projecten zijn prioritair: dit zijn de zogeheten hefboomacties. Het "lager netwerk" is een van de vijf strategische ruimten van het s-RSA. Het "lager netwerk" is het fijnmazig netwerk van straten, boulevards, tram- en buslijnen, fiets- en voetpaden dat de stedelijke of buurtcentra met elkaar en met de binnenstad verbindt en op die manier de verschillende "dorpen" binnen Antwerpen versterkt. Om de identiteit van elke districtskern te verbeteren moet gewerkt worden aan een goed openbaar domein. De winkelstraten vormen, samen met de boulevards en de alternatieve routes, één van de programma's van het "lager netwerk". Doel: Visualisatie en afbakening van de winkelstraten van het "lager netwerk" voor de stad Antwerpen. De afbakeningen zijn geen harde grenzen, en kan men verder preciseren in het uitvoeringsproces. Algemeen geldt dat de strategische kaart geen zoneringsplan of bodembestemmingsplan is. De kaart bevestigt of ontkent geen bouwrechten Aanmaak: De kaartlaag is het resultaat van de omzetting van de strategische ruimten naar shape-formaat. De autocad-kaarten en de overeenkomstige rasters werden hiervoor als basis gebruikt. De intekening gebeurde met behulp van de grootschalige basiskaart van de stad Antwerpen. De kaartlaag geeft aan waar de winkelstraten van het "lager netwerk" zijn afgebakend.CSVZIPKMLGEOJSON+2
- Samenvatting: In het s-RSA wordt vanuit een algemene visie een toekomstig ruimtelijke beleid voor de stad voorgesteld. De strategische kaart is de synthese van het te voeren actief beleid van het s-RSA. Deze kaart is als volgt opgebouwd: De strategische kaart bestaat uit 5 strategische ruimtes: de harde ruggengraat, de zachte ruggengraat, de groene singel, het levendig kanaal en het lager netwerk. Een strategische ruimte vervult een sleutelrol in het actief beleid van het s-RSA. Het is in deze ruimtes dat de stad de komende 15 jaar prioritair wenst te investeren met mensen en middelen. Binnen elke strategische ruimte heeft het s-RSA strategische programma’s afgebakend. Een strategische programma geeft een meer specifieke en pragmatische inhoud aan de strategische ruimte. Voor elk programma heeft het s-RSA eveneens strategische projecten aangeduid: dit zijn de vooropgestelde acties waarmee het structuurplan de visie en gebiedsgerichte doelstellingen wil realiseren. Sommige strategische projecten zijn prioritair: dit zijn de zogeheten hefboomacties. Het "lager netwerk" is een van de vijf strategische ruimten van het s-RSA. Het "lager netwerk" is het fijnmazig netwerk van straten, boulevards, tram- en buslijnen, fiets- en voetpaden dat de stedelijke of buurtcentra met elkaar en met de binnenstad verbindt en op die manier de verschillende "dorpen" binnen Antwerpen versterkt. Om de identiteit van elke districtskern te verbeteren moet gewerkt worden aan een goed openbaar domein. De boulevards vormen, samen met de winkelstraten en de alternatieve routes, één van de programma's van het "lager netwerk". De tramlijnen zijn onderdeel van het programma voor de boulevards. Doel: Visualisatie en afbakening van de tramlijnen van het "lager netwerk" voor de stad Antwerpen. De afbakeningen zijn geen harde grenzen, en kan men verder preciseren in het uitvoeringsproces. Algemeen geldt dat de strategische kaart geen zoneringsplan of bodembestemmingsplan is. De kaart bevestigt of ontkent geen bouwrechten Aanmaak: De kaartlaag is het resultaat van de omzetting van de strategische ruimten naar shape-formaat. De autocad-kaarten en de overeenkomstige rasters werden hiervoor als basis gebruikt. De intekening gebeurde met behulp van de grootschalige basiskaart van de stad Antwerpen. De kaartlaag geeft aan waar de tramlijnen van het "lager netwerk" zijn afgebakend.HTMLGEOJSONCSVKML+2
- Samenvatting: In het s-RSA wordt vanuit een algemene visie een toekomstig ruimtelijke beleid voor de stad voorgesteld. De strategische kaart is de synthese van het te voeren actief beleid van het s-RSA. Deze kaart is als volgt opgebouwd: De strategische kaart bestaat uit 5 strategische ruimtes: de harde ruggengraat, de zachte ruggengraat, de groene singel, het levendig kanaal en het lager netwerk. Een strategische ruimte vervult een sleutelrol in het actief beleid van het s-RSA. Het is in deze ruimtes dat de stad de komende 15 jaar prioritair wenst te investeren met mensen en middelen. Binnen elke strategische ruimte heeft het s-RSA strategische programma’s afgebakend. Een strategische programma geeft een meer specifieke en pragmatische inhoud aan de strategische ruimte. Voor elk programma heeft het s-RSA eveneens strategische projecten aangeduid: dit zijn de vooropgestelde acties waarmee het structuurplan de visie en gebiedsgerichte doelstellingen wil realiseren. Sommige strategische projecten zijn prioritair: dit zijn de zogeheten hefboomacties. Het "lager netwerk" is een van de vijf strategische ruimten van het s-RSA. Het "lager netwerk" is het fijnmazig netwerk van straten, boulevards, tram- en buslijnen, fiets- en voetpaden dat de stedelijke of buurtcentra met elkaar en met de binnenstad verbindt en op die manier de verschillende "dorpen" binnen Antwerpen versterkt. Om de identiteit van elke districtskern te verbeteren moet gewerkt worden aan een goed openbaar domein. De parklaan vormt één van de programma's van het "lager netwerk". De rol van de Parklaan is de verschillende districten met elkaar te verbinden. Enkel verbindingen met de stedelijke snelweg worden toegestaan. Het ruimtelijk karakter kan omschreven worden als een vloeiende laan gebed in een groen en kwalitatief ontworpen landschap. Open ruimten langsheen deze weg zullen zoveel mogelijk onbebouwd blijven. Een hoge variëteit aan wandel- en fietspaden kan gebruikt worden als een middel om deze verbinding te realiseren en om de visuele kwaliteit te verhogen. Een parallel recreatief pad door de parken zal eveneens aanwezig zijn. Het is wenselijk om de parkings te clusteren op knooppunten van openbaar vervoer (boulevards). Op die manier staan ze ten dienste van het Park & Ride-systeem in de stad. Oversteekbaarheid van de Parklaan is een basisdoelstelling, vooral voor de zachte weggebruikers. De verlenging van de parklaan maakt deel uit van het programma voor de parklaan. Doel: Visualisatie en afbakening van de verlenging van de parklaan van het "lager netwerk" voor de stad Antwerpen. De afbakeningen zijn geen harde grenzen, en kan men verder preciseren in het uitvoeringsproces. Algemeen geldt dat de strategische kaart geen zoneringsplan of bodembestemmingsplan is. De kaart bevestigt of ontkent geen bouwrechten Aanmaak: De kaartlaag is het resultaat van de omzetting van de strategische ruimten naar shape-formaat. De autocad-kaarten en de overeenkomstige rasters werden hiervoor als basis gebruikt. De intekening gebeurde met behulp van de grootschalige basiskaart van de stad Antwerpen. De kaartlaag geeft aan waar de verlenging van de parklaan van het "lager netwerk" is afgebakend.JSONZIPHTMLCSV+2
- Samenvatting: In het s-RSA wordt vanuit een algemene visie een toekomstig ruimtelijke beleid voor de stad voorgesteld. De strategische kaart is de synthese van het te voeren actief beleid van het s-RSA. Deze kaart is als volgt opgebouwd: De strategische kaart bestaat uit 5 strategische ruimtes: de harde ruggengraat, de zachte ruggengraat, de groene singel, het levendig kanaal en het lager netwerk. Een strategische ruimte vervult een sleutelrol in het actief beleid van het s-RSA. Het is in deze ruimtes dat de stad de komende 15 jaar prioritair wenst te investeren met mensen en middelen. Binnen elke strategische ruimte heeft het s-RSA strategische programma’s afgebakend. Een strategische programma geeft een meer specifieke en pragmatische inhoud aan de strategische ruimte. Voor elk programma heeft het s-RSA eveneens strategische projecten aangeduid: dit zijn de vooropgestelde acties waarmee het structuurplan de visie en gebiedsgerichte doelstellingen wil realiseren. Sommige strategische projecten zijn prioritair: dit zijn de zogeheten hefboomacties. Het "lager netwerk" is een van de vijf strategische ruimten van het s-RSA. Het "lager netwerk" is het fijnmazig netwerk van straten, boulevards, tram- en buslijnen, fiets- en voetpaden dat de stedelijke of buurtcentra met elkaar en met de binnenstad verbindt en op die manier de verschillende "dorpen" binnen Antwerpen versterkt. Om de identiteit van elke districtskern te verbeteren moet gewerkt worden aan een goed openbaar domein. De parklaan vormt één van de programma's van het "lager netwerk". De rol van de Parklaan is de verschillende districten met elkaar te verbinden. Enkel verbindingen met de stedelijke snelweg worden toegestaan. Het ruimtelijk karakter kan omschreven worden als een vloeiende laan gebed in een groen en kwalitatief ontworpen landschap. Open ruimten langsheen deze weg zullen zoveel mogelijk onbebouwd blijven. Een hoge variëteit aan wandel- en fietspaden kan gebruikt worden als een middel om deze verbinding te realiseren en om de visuele kwaliteit te verhogen. Een parallel recreatief pad door de parken zal eveneens aanwezig zijn. Het is wenselijk om de parkings te clusteren op knooppunten van openbaar vervoer (boulevards). Op die manier staan ze ten dienste van het Park & Ride-systeem in de stad. Oversteekbaarheid van de Parklaan is een basisdoelstelling, vooral voor de zachte weggebruikers. Doel: Visualisatie en afbakening van de parklaan van het "lager netwerk" voor de stad Antwerpen. De afbakeningen zijn geen harde grenzen, en kan men verder preciseren in het uitvoeringsproces. Algemeen geldt dat de strategische kaart geen zoneringsplan of bodembestemmingsplan is. De kaart bevestigt of ontkent geen bouwrechten Aanmaak: De kaartlaag is het resultaat van de omzetting van de strategische ruimten naar shape-formaat. De autocad-kaarten en de overeenkomstige rasters werden hiervoor als basis gebruikt. De intekening gebeurde met behulp van de grootschalige basiskaart van de stad Antwerpen. De kaartlaag geeft aan waar de parklaan van het "lager netwerk" is afgebakend.ZIPHTMLCSVKML+2