De kwaliteit van het openbaar vervoer wordt bepaald door het aanbod, de uurregelingen, de stiptheid en de doorstroming,maar ook de halteplaats is niet onbelangrijk. Aan de bus- of tramhalte wordt gewacht, gerookt en gesnoept,spreken mensen af, stapt men op, af of over en dit alle uren van de dag en bij eender welk weer. De kwaliteit van dezehalteaccommodatie draagt dan ook bij aan de perceptie en het gebruik van openbaar vervoer. Waar mogelijk wordt er voorzien in een wachthuisje.
Filter
9069 resultaten
- CSVHTMLZIPKML+2
- Deze laag bevat de elektrische oplaadpunten te vinden in Antwerpen. Ook attributen over bvb. de snelheid van laden en het type lader kan je terugvinden in deze laag.CSVJSONHTMLKML+2
- Samenvatting: Het perceel waarop de verbrandingsoven zich bevind werd ingetekend a.d.h. van de luchtfoto en laag "scheidingen" (gbka). Doel: Localiseren verbrandingsoven Aanmaak: Ingetekend op basis van de luchtfoto en de laag 'scheiding' uit gbkaGEOJSONCSVJSONKML+2
- Aantal inwoners dat officieel geschreven is in Antwerpen (bevolkings, vreemdelingen-, wacht- en andere register) gedeeld door de totale oppervlakte van het gebied, in dit geval op buurtniveau.CSVJSONKMLZIP+2
- Samenvatting: Kaainummers in het havengebied van de stad Antwerpen waar schepen kunnen aanleggen. Doel: De kaainummers zijn er ter oriëntatie in het havengebied. Aanmaak: De kaainummers werden op basis van een bestand van de haven aangevuld met gegevens van analoge plannen naar volledigheid, kaainummers en doknamen.ZIPKMLCSVHTML+2
- De huisartsenwachtpost is er om u bij dringende medische problemen te helpen wanneer uw eigen huisarts afwezig is. U hebt er als patiënt alle belang bij om steeds zelf naar de huisartsenwachtpost te gaan indien dit enigszins mogelijk is. Daar kan de arts u in betere omstandigheden onderzoeken en helpen. Er is steeds een arts aanwezig. Zo vermijdt u lange wachttijden. Indien u zich, om medische reden, niet kunt verplaatsen, kunt u een huisbezoek aanvragen. De huisartsenwachtpost werkt nauw samen met de spoeddiensten van de verschillende ziekenhuizen, zodat deze waar nodig voor bijkomende specialistische hulp kunnen zorgen. Afhankelijk van de aard en ernst van de klacht zorgt de post voor: voorlichting en advies een raadpleging een huisbezoek indien een patiënt niet naar de post kan komen Van elke raadpleging of huisbezoek krijgt uw huisarts een verslag.KMLZIPCSVHTML+2
- Zitbanken worden sinds jaar en dag voorzien op pleinen en straten, in parken en perken, onder bomen en langs kaden. Dit meubilair maakt van het openbaar domein een publieke ruimte, zorgt voor het onderscheid tussen straat en steenweg; het maakt van de buitenruimte een ruimte waar het aangenaam is om te zitten, te rusten, te communiceren, te observeren of zelfs te spelen. De stad Antwerpen plaatste jarenlang ‘centaure’- zitbanken. Deze bleek een uitermate onderhoudsvriendelijke bank vanwege haar eenvoudige samenstelling met een minimum aan onderdelen. Met dit gegeven in het achterhoofd ontstond een standaard die voldeed aan een hoog eisenpakket, gaande van onderhoudbaarheid over functionaliteit tot budgetvriendelijkheid. Deze standaard bank blijft behouden, de mogelijke variaties worden zelfs nog uitgebreid .HTMLCSVGEOJSONKML+2
- Samenvatting Deze laag bevat alle zuilen van de ondergrondse sorteerstraten als apart punt met zuilnummer. Niet te verwarren met de laag SORTEERSTRAAT_ONDERGRONDS, waar elk punt een 'sorteerstraat' is (een verzameling van zuilen). Deze laag bevat enkel de actieve zuilen, zonder de verwijderde zuilen. Doel Ondersteunend element naar dienstverlening en beleid van de stad Antwerpe. Aanmaak Ze worden ingetekend door de Straatbeeldmonitoren via de Collector-app en is dus niet nauwkeurig ingemeten, maar eerder een indicatie. De zuilen worden pas ingetekend vanaf de moment dat een nieuw geplaatste sorteerstraat zichtbaar is in de GIS-laag SORTEERSTRAAT_ONDERGRONDS. Dit zijn dus enkel de zuilen van werkelijk gerealiseerde sorteerstraatjes.KMLJSONCSVGEOJSON+2
- Samenvatting: De atlassen van de Buurtwegen werden opgemaakt in opvolging van de wet van 10 april 1841. Deze wet op de buurtwegen is nog steeds van kracht. Bedoeling was een inventarisatie te maken van alle "openbare" wegen en "private wegen met openbare erfdienstbaarheid". In de periode 1843-1845 werden voor alle gemeenten leggers, openbare registers, van de buurtwegen opgemaakt. Deze zijn de geschiedenis ingegaan als Atlassen der Buurtwegen. Elke Atlas bestaat uit 3 luiken : overzichtsplan(nen), detailplannen en tabellen. Deze zijn ingescand en beschikbaar via http://www.provant.be/bestuur/grondgebied/gis/atlas_buurtwegen/. In de loop der jaren werden talrijke wijzigingen (afschaffingen, bijklasseringen, verleggingen) op voordracht van de gemeente, door de deputatie goedgekeurd. Bij elke beslissing hoort een plan (document van wijziging) dat apart bewaard wordt. De digitale Atlas der Buurtwegen bestaat uit 3 vectoriële lagen : De Atlasgemeenten (vroegere administratieve indeling) , de originele buurtwegen en de wijzigingen. De laag wijzigingen bevat de latere aanpassingen op de originele Atlas. Doel: De wetgever wilde in 1841 ondubbelzinnig aanduiden welke kleine wegen een openbaar karakter hadden. Wie eigenaar was (of is) van de bedding speelt eigenlijk geen rol. Al deze buurtwegen zijn aangeduid in de zogenaamde atlas van de buurtwegen. De atlas maakt een onderscheid in buurtwegen en voetwegen (sentiers). Voetwegen zijn smalle wegen, soms maar 1 meter breed en de bedding behoort gewoonlijk toe aan de aangelanden. De deputatie heeft beslissingsrecht in de afschaffing van buurt- en voetwegen. De deputatie heeft adviesrecht (aan de Vlaamse minister van Ruimtelijke Ordening) in de rooilijndossiers [grens tussen openbare weg en aangrenzende eigendommen] van buurtwegen. Voor buurtwegen behorende tot het openbaar domein is het decreet van 8 mei 2009 houdende de vaststelling en realisatie van de rooilijnen van toepassing. Volgens artikel 9 van dit decreet is het advies van de deputatie niet vereist. Aanmaak: De analoge atlassen zijn ingescand en gegeorefereerd in opdracht van de provincie. Hierna zijn de atlasgemeenten en wijzigingen ingetekend. De buurtwegen zelf zijn gevectoriseerd op basis deze aangeleverde bestanden door SW/cel omgevingsinformatie.KMLGEOJSONCSVZIP+2
- Samenvatting: De atlassen van de Buurtwegen werden opgemaakt in opvolging van de wet van 10 april 1841. Deze wet op de buurtwegen is nog steeds van kracht. Bedoeling was een inventarisatie te maken van alle "openbare" wegen en "private wegen met openbare erfdienstbaarheid". In de periode 1843-1845 werden voor alle gemeenten leggers, openbare registers, van de buurtwegen opgemaakt. Deze zijn de geschiedenis ingegaan als Atlassen der Buurtwegen. Elke Atlas bestaat uit 3 luiken : overzichtsplan(nen), detailplannen en tabellen. Deze zijn ingescand en beschikbaar via http://www.provant.be/bestuur/grondgebied/gis/atlas_buurtwegen/. In de loop der jaren werden talrijke wijzigingen (afschaffingen, bijklasseringen, verleggingen) op voordracht van de gemeente, door de deputatie goedgekeurd. Bij elke beslissing hoort een plan (document van wijziging) dat apart bewaard wordt. De digitale Atlas der Buurtwegen bestaat uit 3 vectoriële lagen : De Atlasgemeenten (vroegere administratieve indeling) , de originele buurtwegen en de wijzigingen. De laag 'Buurtwegen' bevat de originele wegen vermeldt op de Atlas. Dit zijn oa. buurtwegen(chemin), voetwegen (sentier), spoorwegen (chemin de fer), grote wegen (grande route),… Doel: De wetgever wilde in 1841 ondubbelzinnig aanduiden welke kleine wegen een openbaar karakter hadden. Wie eigenaar was (of is) van de bedding speelt eigenlijk geen rol. Al deze buurtwegen zijn aangeduid in de zogenaamde atlas van de buurtwegen. De atlas maakt een onderscheid in buurtwegen en voetwegen (sentiers). Voetwegen zijn smalle wegen, soms maar 1 meter breed en de bedding behoort gewoonlijk toe aan de aangelanden. De deputatie heeft beslissingsrecht in de afschaffing van buurt- en voetwegen. De deputatie heeft adviesrecht (aan de Vlaamse minister van Ruimtelijke Ordening) in de rooilijndossiers [grens tussen openbare weg en aangrenzende eigendommen] van buurtwegen. Voor buurtwegen behorende tot het openbaar domein is het decreet van 8 mei 2009 houdende de vaststelling en realisatie van de rooilijnen van toepassing. Volgens artikel 9 van dit decreet is het advies van de deputatie niet vereist. Aanmaak: De analoge atlassen zijn ingescand en gegeorefereerd in opdracht van de provincie. Hierna zijn de atlasgemeenten en wijzigingen ingetekend. De buurtwegen zelf zijn gevectoriseerd op basis deze aangeleverde bestanden door SW/cel omgevingsinformatie.JSONZIPHTMLKML+2
- De laag fietsstraat bestaat uit een selectie uit het wegenregister met alle segmenten die fietsstraten zijn. Er zijn drie statussen: voorlopig gerealiseerd, definitief gerealiseerd of gepland.CSVHTMLKMLGEOJSON+2
- De geo-laag geeft de exacte lokaties van de polyklinieken weer en kan gebruikt worden in functie van ruimtelijke analyses in combinatie met andere informatie: spreiding, omgevingsanalyses, bereikbaarheid. De inventarisatie gebeurde op basis van de gegevens van het Agentschap Zorg en Gezondheid.KMLGEOJSONZIPHTML+2