Gedaan met laden. U bevindt zich op: Online Communitybeheerder

Online Communitybeheerder

Opleidingsverstrekker
SYNTRA
Registratienummer
ODB-Z00246
Geregistreerd
op: 1 september 2019

Deze opleiding komt in aanmerking voor

  • Opleidingscheques
  • Vlaams opleidingsverlof

Aantal uren: 132 uur

Eindbeoordeling voorzien: ja

Blended leren: nee

Mentoropleiding: nee

Extra informatie: http://www.syntra.be opent in nieuw venster

Voorwaarden

  • Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive

    Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof(opent in nieuw venster), Vlaams opleidingskrediet(opent in nieuw venster) en opleidingscheques voor werknemers(opent in nieuw venster)

  • Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau

    Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP). In de aanvraag van de opleidingscheque wordt automatisch de opleidingscode ODB-P00001 ingevuld.

Modules

  • Community bouwen en beheren | ODB-Z00246-001 | 28 uur
  • Contentbeheer | ODB-Z00246-002 | 32 uur
  • Communicatie en reputatiemanagement | ODB-Z00246-003 | 32 uur
  • Organisatorische aspecten en implementatie | ODB-Z00246-004 | 36 uur
  • EP Online Communitybeheerder | ODB-Z00246-005 | 4 uur

Inhoud van de opleiding

Een communitybeheerder is verantwoordelijk voor het bepleiten van een merk op online en sociale netwerken. Zij creëren hun eigen sociale persona en activeren het merk binnen de online community om zo te verbinden met potentiële doelgroepen en te pleiten voor het merk. Communitybeheerders gaan doorgaans om met degenen die nog niet gehoord van het bedrijf en vergroten het bewustzijn van het bedrijfsmerk. Deze managers beschikken over een toegepaste expertise in sociaal netwerking, coördineren en co creëren van content in functie van hun specialisme: het uitbouwen van een online community. De effecten die door het volgen van de opleiding worden bereikt: de cursist is helemaal up to date met de laatste ontwikkelingen in social media, content marketing, reputatiemanagement en engagement. de cursist weet hoe die online communities kan bouwen, activeren, modereren en kan engagen met uw community leden. de cursist heeft overzicht over de beschikbare tools en middelen op het gebied van community manageme